Løsne mutter til fjærpotte

Startet av Admiral1, onsdag 03 okt 2018 @ 19:42:42

« forrige - neste »

Admiral1

Noen som har tips om hvordan løsne indre/bakre mutter (46mm) har prøvd rustløser og varme,har testet fremre mutter , men hele bolten/ sylinderen blir med rundt.
Alternativ er jo å kløyve mutteren, men j... trangt a gitt.

Otto

En stund siden jeg gjorde dette nå. Du må vel ha noen nye deler så det er vel fram med liten binkelsliper og kappe mutteren.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Belgau

Et skarpt godt 10mm bor som du driller tvert igjennom rørveggene på den ene siden og videre på innsiden av holder og rør etterlater seg et omtrent like stort hull. Der kan du deretter tre en lang dor gjennom ...- og vips er rotasjon forhindret. Bare pass på å skjære klar av fjærstanga.
Terje Ellefsrød
Sandefjord
84 2CV Blanc Meije "Dusty" også kjent som "Britt"
86 2CV Rouge Delage-Noir Charleston "Lefty"
71 AK400 Gris Rose "Fanny"
2001 C5 V6 Exclusive

EirikJ

Jeg setter en fastnøkkel på ene siden og en stor tang på den andre siden og bare skrur løs.

Fastnøkkelen er kjøpt til formålet, på Biltema tror jeg?! Og slipt tynnere for å få plass.
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

Jeg hadde slipt fastnøkkel og rørtang, men tror ikke jeg greide å rikke muttrene i front som var veldig fastrustet. Vinkelsliper. ;)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Admiral1

Da er jobben gjort, takk for gode tips, Endte med å bore 10 cm hull I brakketten og bosset og låse med et bor. Slipte også ned fastnøkkel fra biltema. Verste jobben var å løsne konen/foringen, men med crc og varme må det meste gi tapt.