Krengningstabilisator fra AMI til 2CV

Startet av Atle Odd Hovden, søndag 29 des 2019 @ 22:46:34

« forrige - neste »

Atle Odd Hovden

Krengningstabilisator til AMI

Jeg mener å ha lest at (noen) Ami modeller hadde krengningstabilisator og at dette kan monteres på 2cv. Noen som vet noe om dette? Påtenkt til et 2cv Barbot prosjekt.

Atle

daghaneberg

Min Ami 8 har hvertfall krengningsstabilisator.
Etter hva jeg husker er denne festet med noen klemmer på de samme brakettene som holder støtdemperen ved lageret til bærearmene foran.

Kanskje går det an å lage hull og sette på noen klemmer på en standard 2cv-aksel?
NB! 2cv-fremaksel for biler med friksjonsstøtdempere (og dermed UTEN teleskopstøtdempere foran) har ikke den braketten jeg snakker om.

Hvilket år er prosjektbilen din produsert?

Atle Odd Hovden

Hei, takk for svar.
Prosjektbilen min er produsert i 1987. Vet du forresten om noen som kan tenkes å ha et oppgitt Amiprosjekt som kan tenkes å ha krengningstabilisator å avse. Hadde forresten en Ami super for mange år siden; det var en fantastisk bil.

Atle

osbra

Hei og godt nytt år!

Hvis du ikke finner en Ami 8 donorbil, finnes det tydeligvis å få tak i Tyskland:

http://www.citroentuning.de/fahrwerk_e.php

"Swaybar" skal nok bety det samme som "Anti roll bar" som er krengningsstabilistator.

Hilsen
Oscar
Hilsen Oscar

DS 1963
2CV 1959 AZL
GS Pallas 1978
XM 2,1 TD 1991
XM 2,1 TD 1999

Atle Odd Hovden

Hei Oscar,  og takk for svar.
Den linken du sendte meg inneholder mye av det jeg trenger til Barboten; krengningstabilisator, sterkere fjærer og støtdempere  og hjul med huller! Supert!

Med begeistret hilsen Atle