Hovedmeny

Rally Dakar

Startet av burine, onsdag 17 jan 2007 @ 00:05:23

« forrige - neste »

burine

Lurte på om dere følger med på Rally Dakar.
Her så jeg en bil som dere sikkert har litt lyst å følge med på. start nummer 400.

her er startlista http://www.dakar.com/2007/DAK/RIDERS/us/r3_9-partants.html

lurer på om det er noen som kan finne ut hvordan de ligger an på listene da jeg ikke kan fransk og spansk.
Det er skikkelig morsomt at de stiller opp.
Britt-Unni

dg

Paul Weber Gellein fortalt meg i går at Bibip2 brøt på 4 løpsdag etter at den ene av de bakre svingarmene knakk. Bibip er et prosjekt
drevet av 2cv/Mehari club Cassis og er som navnet kanskje røper - andre forsøk. Forhåpentligvis kommer de tilbake neste gang.

Bilen er bygget opp som den opprinnelige 2CV Sahara, dvs. med to motorer som hver driver et hjulpar - her er riktignok effekten øket "litt" fra Saharaens 2 x 12 hk med Bibips preparerte 2cv6 motorer. Det ligger en del materiale ute på www.2cvclub.com. Fanclub-effektene har sin pris, særlig i forhold til hva du får  ;)

dg

jwh

#2
2CV føreren Georges Marques opplyste før start at de hadde følgende målsetning for 2007-løpet:

  "To make it before the clock stops".   

Synes dette var en slik flott og 2CV-isk ambisjon,  og bedre forutsetninger for å komme til Senegals hovedstad skulle vanskelig
finnes (hvis man ikke selv omkommer underveis da).   Synd og overraskende at bilen ikke kunne repareres.

Har selv kjøpt noen Dakar effekter et år, men pass på å bestille bl.a T-skjortene i større størrelse enn normalt - iallefall min erfaring.



Mvh, Jan Willy
1953 2CV

PerI

#3
I forbindelse med en langhelgtur til Marseille/Nice/Rally Monte Carlo fikk jeg også anledning til å stikke innom 2cv/Mehariclub Cassis :)  8) Og der stod jammen denne Bibip2 på utsiden av butikken. Den var virkelig et artig skue. Kjøpte noen smådeler til 2cv der, men pga begrensning i flybagasje ble det ikke mer enn et par tre kilo..

Hvis noen andre har tenkt å stikke ned dit med fly, så har Ryanair begynt å fly fra Sandefjord-Torp til Marseille. Butikken ligger mindre enn en time unna flyplassen med bil. Husk GPS ;)

PS. bilder fra Cassis og bilen kommer, bare en i reisefølget får kopiert ut sine drøye 2000 bilder fra kameraet sitt..

-Per

Ved nærmere ettersyn er det vel bibip1 jeg har fått bilde av :)





(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III