Hovedmeny

Stempelringer

Startet av Retro, lørdag 02 jul 2011 @ 14:14:52

« forrige - neste »

Retro

Hei

Driver å skifter stempelringer på en 2cv6 motor, men har problemer med oljefjæren.
Skal ifølge monteringsanvisningen være en tynn ring på hver side av den brede men det er det ikke plass til i sporet.
Er disse tynne bare skims slik at jeg kan kutte ut en av de ?

Oljeringen er heller ikke lik den gamle som satt på. Denne var bare en ring.

Kjøpt settet av Classic parts og skal passe 2cv6 og Dyane. De har stengt idag lørdag og spør derfor om det er
noen her som har vært borti samme problemet og har noen forslag til løsning?

Og ja sporet er nøye skrapt rent for gammel sot!

Atle

henrysyrdahl sør

#1
Den du har er kansje meint for eldre motor, jeg hadde også den type på min 74mod. Det som er viktig er avstand i sporet. Dvs. Jeg tro at den med de to tynne ringing er ca. 4mm. Jeg tro at  din er den nyere og har mindre avstand.(3.5mm) hvis ikke du få inn alle 3 ringene (olje ring) da har du fått feil. Det skal være minimalt med plass nå alle 3 er på plass. Du skal iallefall ikke tar vekk en.henry

jonaf

Fram til 1976 har 2CV6 oljefjærer som er 3,5 mm. Nyere motorer har 4,0 mm-fjærer.
Greieste løsning er vel å få tak i fjærer som passer, men det går jo an å dreie sporet til passende høyde.

Retro

Takker for svar.

Bilen er en 85 mod. og har etter hva jeg måler det smale sporet på 3,5mm for oljeringen.

Ringene jeg har fått er produsert av Mahle.
Når jeg ser nærmere på pakken har den påklistret to ettiketter. På den ene står det 2cv6 74mm og på den andre står
det citroen 3cv 74mm

Får ringe/bestille/vente  :-[ på nye til mandag.

Atle