Hovedmeny

2 nye winterprosjekter

Startet av Sambalbij, torsdag 14 nov 2019 @ 09:24:30

« forrige - neste »

Sambalbij

jeg har kjøpt meg 2 nye winterprosjekter, disse skal jeg sette i stand og kommer til salgs i våren.


Den første er en 1987 Dolly. Original i jaune Rialto og rouge Delage (gul/rød) men nå i hvit og Blå. Fin med originale Dolly striping i blått.  Trenger bla nye dekk ,nytt takk og setetrekk. Og en del sveising. Jeg husker jeg har sett den faktisk på Verdenstreff i 2007 i Sverige. Desverre har den ikke blitt kjørt siden den. Motoren går veldig fint. Selgeren hadde startet ham, jeg hadde aldri tørt å gjør det etter over 10 års stilstand. Jeg har allerede byttet LHM ,Motorolje og bensin. Ventiler er justert. Bremser funker rart nok også uten problemer. Resten tar jeg senere i vinteren.








Den andre er en hvit 1972 2CV. Rammen er fra 1972 med frotteurs og batteurs. montert er en 600cc AK2 motor og girkasse store trommelbremser. Montert er en seint 80-tals Special karrosserie med nytt takk og ny eksos.
den trenger ny dekk og ny lakk. Jeg har kjørt ham hjem fra Skodje og den funker bra. Rammen og karroserie er i bra tilstand, trenger ingen sveising.










har hatt 25 2CV, AKSahara 4x4,AZU 1960,AZU 1972,Traction Avant 1955, CX2400GTI 1988 ,3 x ny Xantia.
Nå HY 1964, 2CV6 1973, Xantia break 1999, 2x HD.