Hovedmeny

Vask og polering ++++

Startet av André, lørdag 03 mai 2008 @ 18:06:15

« forrige - neste »

André

Har brukt denne dagen til å få bilen fin igjen etter vinterlagringen.....

Måtte ta ett par bilder:




mvh André....kjører 2CV i Bergen

Olav

Nydelig bil Andrè... Riktig farge på bil og tak.. riktige lykter og alt er sånn jeg helst vil ha.
Dette er 2cv for meg... litt usikker på grillen kanskje - Men bevares... nydelig bil!
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

André

SitatNydelig bil Andrè.

Takk..takk  ;D   Grillen ja....Den originale plast-grillen var dessverre blitt sprø og begynt å knekke biter av.

Jeg kjøpte denne grillen i Borlänge i fjor sommer..var vel originalt på begynnelsen av 60 tallet...den er laget av aluminium og har mye lenger holdbarhet enn plast-grillene
mvh André....kjører 2CV i Bergen

jwh

Og du har kronet verket med GULE pærer.  .... helt flott.   /jan willy
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

brochmann

Andrè  ;D
Hatten av, nyyyyydelig bil! Gleder meg til å se den in natura. Jeg skjønner at jeg må kjøpe Gule pærer (men har en million hvite på lager).
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

André

SitatHatten av, nyyyyydelig bil! Gleder meg til å se den in natura

Vel....bilen har jo sine skjønnhetsfeil som ikke kommer fram på bilder...men den er ikke så værst  ;)

Du kommer nok sikkert til å se den i natura..jeg har skal desverre ikke til Danmark neste helg...men det kommer vel flere treff??

Når vi snakker om se i natura...SPOTèn din Inge...den ser jeg fram til å se nærmere på...

mvh André....kjører 2CV i Bergen

brochmann

Hei Andrè. ;D
Var du innom A-modellspotting ??? La ferske bil(d)er inn der. ;)

"Skjønnhetsflekker"  ::), ja, etter noen år på "veien" har jeg også mine, slik som både Dolly og Spot har. Er jeg alene om dette, ... eller ???
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

jwh

#7
Så lenge man kan polere bort skjønnhetsfeilene er vel bilen rimelig bra. Selv tar jeg i bruk sandblåsing (tuller ikke) da bilen trenger en årlig dyprens. Men så har jeg hatt mer velbrukt bruksbil enn finbil/søndagsbil de siste årene.

Har rekruttering til miljøet litt i tankene og ønsker å vise at det er OK å komme med en helt vanlig 2CV.  Unødvendig å skremme vekk noen ferskinger pga. at alle har vakre glis. Innsteget for nye er typisk en bruksbil, og fenger bilen/miljøet kan "mint condition" biler komme med tiden.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

brochmann

Hei jwh
Ditt siste ordspill synes jeg er et sunnhetstegn, daglig bil ( gi oss i dag vår daglige bil; bare for å vri på et kjent ordpill). "Museum" er for meg en form for gravferd.
Visitèrer gjerne "bravferder", men på veien og i BRUK er bilene våre  flottest.
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

jwh

#9
Ordspill ?  Lite spill med ord (ok, et unntak da) her i gården.  Og alt som har valør av sunt støtter jeg....
Bilen ER sliten, og perfeksjonistene i lokale veteranbilklubben trekker litt på smilebåndet, uten at det affiserer meg.  Sikkert fordi jeg har annet brukbart gammelredskap.  Og bruker lite 2CV'n på gammelbilturer.  Men, det er 2CV'n som gir meg qualitytime bak rattet.  Gravferd er noe dritt, både andres - når det engang blir vår tur. Trives også på museum (ikke som utstilt), og din vinkling setter jo igang tanker.  Du må ikke tenke slik, blir jo tung i hodet av det. Iallefall jeg.

jan willy
Mvh, Jan Willy
1953 2CV