Hovedmeny

Ukjent Mehari i Norge

Startet av jwh, søndag 11 mar 2007 @ 23:19:40

« forrige - neste »

jwh

Hei,
Den tidligere formannen (Svend Dale) i Renaultklubben har en flott Mehari som han har importert selv. 
Kjørte (!!) den hjem fra Spania i 2006.  Tøft gjort - vi snakker tross alt om et plastbadekar på hjul.
Se vedlagte link:
http://pic6.piczo.com/-svend-/?g=19680825

Han har også importert og fått norskregistrert en "kitcar" variant av Renault 4, se link:   http://pic6.piczo.com/-svend-/?g=21920108
Kanskje dette er mannen som vet hvordan vi skal gå frem for å få godkjent Lomax, 2cv4x4 og andre 2CV kitcars i Norge ??

Hadde vært artig å reist på et garasjebesøk til Dahle da han i tillegg til Meharien har en haug andre fransøser(les: mest Renault).

Noen som kjenner fyren og/eller bilen.  Er han medlem i klubben ??

jan willy
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

svend

Leser om meg selv på diskusjonsforum.
Etter å ha drevet med Renaulter i 20 år hadde jeg lyst på en Mehari. Minnene fra tidlig åtti-tall med gutteturer til Benidorm og leide Meharier, gjorde sitt til at jeg kjøpte en 75-modell litt syd for Alicante sommer 2006. 
Kjørte bilen med eldstedatter(14)  på småveier gjennom hele Europa. Totalt 5000km. Fin tur, med mye snakk med en gang man krysset grensen til frankrike med spanske skilt.
Har tenkt meg til Borlänge i sommer. Er fremdeles ikke medlem i klubben så jeg har ikke noe info ang felleskjøring osv.
Burde kanskje bli medlem?
MVH Svend
75 Mehari, reg.nr DA40775
Evt se hjemmesiden    www.-svend-.piczo.com   under andre biler. Der ligger en god del Citroen-bilder som er tatt på turen.

Alx

Høres ut som en utrolig artig tur i en Mehari!

Og for en Mehari! Den ser temmelig strøken ut. Tenker jo spesielt på bildet hvor man ser under den.
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

Morten

Sitat fra: svend på onsdag 14 mar 2007 @ 22:28:42
Leser om meg selv på diskusjonsforum.
Etter å ha drevet med Renaulter i 20 år hadde jeg lyst på en Mehari. Minnene fra tidlig åtti-tall med gutteturer til Benidorm og leide Meharier, gjorde sitt til at jeg kjøpte en 75-modell litt syd for Alicante sommer 2006. 
Kjørte bilen med eldstedatter(14)  på småveier gjennom hele Europa. Totalt 5000km. Fin tur, med mye snakk med en gang man krysset grensen til frankrike med spanske skilt.
Har tenkt meg til Borlänge i sommer. Er fremdeles ikke medlem i klubben så jeg har ikke noe info ang felleskjøring osv.
Burde kanskje bli medlem?
MVH Svend
75 Mehari, reg.nr DA40775
Evt se hjemmesiden    www.-svend-.piczo.com   under andre biler. Der ligger en god del Citroen-bilder som er tatt på turen.


Velkommen i gjengen, både med Mehari og på forumet :) En så pen og spesiell bil går ikke upåaktet hen. Flotte bilder på hjemmesiden din, og flott at du vil være med til Borlänge. Når det gjelder felleskjøring vil det nok dukke opp et par kortere og lengre "omveier" etterhvert som treffet nærmer seg. En av dem kan du lese om i siste utgave av medlemsbladet Citrophile, som tilfeldigvis ligger ute på internett med en lenke fra "Klubbinfo" her på forumet.

Og du er selvfølgelig hjertelig velkommen til å melde deg inn i klubben også :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

jwh

#4
Hei Svend,
Artig at du leste innlegget mitt om bilen din her på forumet.  Du gjør deg positivt bemerket i miljøet med en så flott bil. 
Hadde vært artig å se både deg og bilen på våre arrangementer.  Hva med å starte med en lightversjon av turen til Borlänge og henge med på det nordiske pinsetreffet som i år arrangeres i Norge.  Stedet er Tuddal syd for Rjukan fra 25-28 mai 2007. Det er jo ikke lenger unna enn at en dagstur også er mulig.  Fordelen for deg at du blir bedre kjent med menigheten før du legger i vei østover....


jan willy
Mvh, Jan Willy
1953 2CV