Hovedmeny

Belgisk firma

Startet av EirikJ, onsdag 08 okt 2008 @ 11:35:54

« forrige - neste »

EirikJ

Noen som har noen erfaring med dette firmaet? Er det trygt å bestille ting fra dem og betale på forskudd?

http://www.pp-2cv.be/EN/index.htm

Og så et skudd fra hofta: Er det noen som leser her på forumet som reiser fra Belgia til Norge en gang i blant?!  ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

Uno

Hei, jeg har handlet med dette firmaet flere ganger. Ingen problemer med levering, kvaliteten på delene, kommunikasjon eller betaling. I all netthandel er det vanlig å betale på forskudd.

Eksempler på deler jeg har kjøpt: luftturbo, instrumenthus for 8 - 10 rundinstrumenter, ventilerte bremseskiver inklusive brede kalipere til 2cv (du leste riktig), reservehjulsholder i motorrom.

Jeg har inntrykk av at virksomheten drives at en entusiastisk 2cv-utvikler som i all hovedsak er opptatt av nye "lure" løsninger på 2cv-problemer samt off-roadkjøring med 2cv.


EirikJ

Takker for svar! Tenkte litt på den "luft-turboen"... Har ikke funnet den hos noen andre firmaer. De har mye annet spesial-ting også. Får sende de en epost!
Citroënnlig hilsen Eirik

Poirot

Sitat fra: EirikJ på onsdag 08 okt 2008 @ 21:43:05
Takker for svar! Tenkte litt på den "luft-turboen"... Har ikke funnet den hos noen andre firmaer. De har mye annet spesial-ting også. Får sende de en epost!

Du kan få kjøpt en slik "luffar-turbo" i Sverige.  Husker ikke helt hvem som selger dem...
Bedre med 2CV enn bare èn!

dg

turbo'n gir et godt trykk, også som mottrykk til utluftingsventilen  - utkobling av denne slangen til luftfilterhuset kan være en god idé, og heller lage en forlenger som går ned i en liten sump i forkant av ramme...........

dg


EirikJ

Ja du sier noe. I teorien er jo det en problemstilling. Jeg tenkte at det er så liten effekt av lufta fra vifta, at det ikke har noe å si for veivhusventilasjonen. Tviler for at denne luft-blåser'n er verdt pengene, men morro å prøve.....
Citroënnlig hilsen Eirik

Uno

Sitat fra: EirikJ på fredag 10 okt 2008 @ 17:58:57
Ja du sier noe. I teorien er jo det en problemstilling. Jeg tenkte at det er så liten effekt av lufta fra vifta, at det ikke har noe å si for veivhusventilasjonen. Tviler for at denne luft-blåser'n er verdt pengene, men morro å prøve.....

Den er verd pengene! Gir ca 10% høyere effekt og dreiemoment. Dette er nøyaktig det du trenger for å følge trafikken på motorveien og i oppoverbakke.

Det er forøvrig samme systemet som Citroën gjorde til standardløsning på Dyane.  I Frankrike selger de renoverte viftehus fra Dyane med sikte på montering i 2cv.

Luftturboen fra Sverige hjelper også. Den er av noe simplere kvalitet enn det som lages av belgieren. Rørdiameteren er dessuten noe mindre.

Forøvrig gir et KN-filter også merkbar effektøkning på 2cv.