2CV Vårslepp i Grimstad lørdag den 15.mai 2010

Startet av jwh, fredag 26 mar 2010 @ 14:10:39

« forrige - neste »

jwh

Endelig - VÅREN NÆRMER SEG......................!! ;D

Grimstad Motorveteraner vil på vanlig måte arrangere årets VÅRSLEPP av veterankjøretøy i Grimstad.
Klubbens medlemmer (og andre) dekorerer sentrum fra kl.10 til 15 lørdag den 15mai.

Dette er en svært hyggelig opplevelse der de handlende kommer tett på våre klenodier og praten sitter løst. De to siste årene har jeg prioritert å delta på MC-torget og det tyske torget. Så i praksis har det ikke vært noe 2CV-torg siden 2007. Men, altså i 2010 blir det igjen tid for franske følelser i Grimstad.

Det som er litt artig er at selv om alle 2CVene ikke er veteraner, så har klubben gitt dispensasjon slik at også nyere 2CVer får være med i det gode selskap. Vi tar sikte på å stille med mellom 5 og 8 biler, samt lage et franskt miljø (her vant vi premie for beste stand sist gang). I tillegg er det lov å ha med seg gamle varer på torget slik at vi også kan bedrive litt tuskhandel på gamlemåten.

Er noen av dere i Grimstad nevnte dato, så stikk ned i gågaten så finner dere garantert oss. Vil dere være med på utstillingen så trenger vi å vite dette litt i forveien.....  Henv. til: jawihaug@online.no.

JW

Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Medtner

Ahh.

Det kribler allerede efter å kunne få henta ut bilen, og ikke minst kunne treffe andre. Jeg kommer! Bor jo bare 15 minutter unna.

Erik
Erik Haugan Aasland,

1984 2cv Special

brochmann

Hei Forum og Jan Willy.  ;D ;D ;D

Tusen takk for invitasjon!

Jeg synes et slikt arrangement fortjener deltakelse også fra "langt-vekk-i-stan" (Bekkestua?). For egen del har jeg sjekket egen maikalender. Der er det lite rom. Men, nok en gang: Flott, vi trenger fler tverr-merke-biltreff.

For egen oppfatning av politisk delaktighet: Om vi skal ha noen tyngde overfor politiske myndigheter, må vi/ bør vi/ har vi all glede av/nytte av hverandre og hver enkelts kompetanse overfor bestemmende myndigheter. Husk at "Bestemmende Myndigheter" er befolket av naboer slik som jeg (jeg var) eller  som kanskje "du" er.

Dette initiativet er en flott anledning til å bli kjent med flere.  :)

Om vi har ønske om fortsatt å kjøre våre aldrende kjøretøy ((ubestemt flertall av: et kjøretøy, - et, (flere) kjøretøy, (alle) kjøretøyene)), er det klokt, slik jeg ser det, å forene våre krefter og derigjennom nå våre ønsker. (Jeg ser desverre; at sensor-lektor'n er på vei inn i egen txt. "Shit happens", det er snart eksamen, igjen.) Dette går "aldri" over  ;D ;D. Vær grei, si "hei" når vi møtes likevel, er du snill  ;), dette er ikke vondt ment, kun et "særtrekk")), må vi arbeide målbevisst for at vi ikke skal '"ofres" på noe '"grønt" alter" slik at en eller annen politisk "mediekåt" person som ønsker populistisk ettermæle skal kvæle  oss, men at vi fortsatt kan kjøre når og hvor vi vil, uansett hva "myndigheter måtte mene".

En kvikk "nynorsk" leksjon: United we stand, divided we fall.

Gutta "sørpå", Takk, så langt.

inge'n nevnt, alle glemt  ;)
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

pastorn

Hei Jan Willy!
Det var vel dette treffet jeg helt tilfeldig dumpet innom i Grimstad sist sommer med "Bærta"? Skulle bare kjøre en tur fra Tromøya til Grimstad for å nyte turen, kaffe på brygga og se på sommerlivet. Fikk plutselig øye på en plakat hvor treffet var annonsert, og jammen var det ikke den dagen. Flaks :D Via en av arrangørene fikk jeg sporet opp deg, og vi hadde en hyggelig prat. Lapskausen, som var eneste valg på menyen, var kjempegod! Skal virkelig prøve å komme nedover med Bærta, og kanskje Finn Vidar blir med hvis ikke Nordsjøen kaller.
     Takk for innbydelsen, selv om min Bærta ikke er veteran. Det er derimot jeg, pensjonist i mai ;D ;D

Vårlig hilsen  Jan Arnth

Morten

#4
Dette høres ut som en opplevelse! Jeg er nok sannsynligvis ikke på de kanter midt i mai i år, men håper det kommer flere anledninger.

Tillot meg å legge det inn i kalenderoversikten på 2cv.no og her på forumet, for å spre det glade budskap :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

jwh

#5
Til pastorn:

Det stemmer ikke helt det du skriver over.
Treffet der du traff meg var ikke vårsleppet men et arrangement veteranbilklubben har årlig i august. På augusttreffet er vi på tur med start og stopp på den grønne gressplenen du traff meg. Altså et tradisjonelt veteranbilløp med poster underveis og premieutdeling etterpå. På vårsleppet så reiser vi ingen steder - men tilbringer 4-5timer i gågaten i Grimstad i beste handletid en lørdag.
 
Er du på Hove den helgen så kom gjerne bortover og delta på arrangementet i Grimstad.

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

pastorn

Jan Willy
Var det virkelig i august :o Jeg trodde sommeren såvidt var begynt ::) Hyggelig var det uansett!
Det er fare for at jeg kommer, Hove eller ikke Hove.
Jan Arnth

kokken

#7
Hallo pastorn.(Og dere andre) Ser ut som jeg er hjemme fra nordsjøen denne datoen,så det blir nok konvoi med "Bærta" og "Ruste" til Grimstad denne dagen :)
Og hvis pastorn synes at sommeren så vidt hadde begynt i August så stemmer nok det. Sommeren blir jo kortere og kortere for hvert år. Tror jeg ;D 8)

Mvh
Finn Vidar Madsen

henrysyrdahl sør

jeg se at det kommer flere til sørlandet denne dagen, men om dere har anledening til å kommer 2 dager før, dvs. på kr.himmelesfarts dag (torsdag 13 ) kunne dere slå følger med flere veteranbiler denne dagen .da er det et "løp" som trekker til seg ALT av veteranbiler i aust agder og fl.
den er gratis ,gøy, og innholds rik på alt .
den starte på harebakken senter (dvs. statoil station ) avkjøresele 71 på E-18.
som skrevet annet sted, mange biler fra 200 og oppover.
(alle 2cv er velkommen i dette løp,de "se" gammelt ut alle sammen.)
håpe vi treffes da.
henry-jwh og flere.

jwh

15 mai nærmer seg og her er programmet for dagen:

Event. se link:   http://www.grimstadmotorveteraner.com/?articleid=109


Vårslepp 2010
Lørdag 15. mai er det premiere for utendørsaktiviteter i GMV
Vi ønsker velkommen til det årlige Vårsleppet i Grimstad sentrum!

PROGRAM FOR DAGEN:

Kjøretøyene blir utstilt i Storgata, på Torvet, ved Sorenskrivergården og i sidegatene ved behov fra kl. 10.00 til ca. kl. 14.00.

Husk at parkering skjer slik at det er passasje for utrykningskjøretøy og ikke til hinder for de forretningsdrivendes varetransport.

Alle som ønsker å stille ut biler henstilles til å møte opp i god tid før kl. 10.00. Dette av sikkerhetsmessige årsaker da vi kjører i gågata, og all kjøring bør foregå før butkken åpner for dagen.

Kjøretøyene forsøkes parkert med andre av samme nasjonalitet etc.

Kontakt gjerne likesinnede på forhånd for å avtale en felles pynting/profil på standen.
Vi oppfordrer bileierne til selv å passe på kjøretøyene og gi informasjon til interesserte.



Grimstad MotorVeteraner har utsalgssteder flere plasser. Her selges mat og drikke.
Kl. 14.00 pakker vi sammen, dvs. rydder inn effekter etc. i kjøretøyene og samles på Torskeholmen (gaten mot havna i lyskrysset).
Kl. 14.15 / 14.30 kjører vi i kortesje gjennom Storgata og opp til klubblokalet på Bema (Lillesandsveien) hvor arrangementet avsluttes uten videre program.

Grimstad MotorVeteraner og Grimstad Min By ønsker alle en riktig fin dag!

Hygg deg med likesinnede og nysgjerrige og nyt den flotte byen vår!


_____________________________

Husk å ta med campingstol/gjerne kaffe på termos og annet utstyr du trenger for dagen.




Mvh, Jan Willy
1953 2CV

jwh

#10
Årets vårslepp ble gjennomført med ny rekord i antall franske biler. Det franske torget bestod av 7 biler (6 2CVer og 1 SM) - og var faktisk like stort som klubbens engelske torg. Ikke dårlig - og noe som ble bemerket.

Jeg ønsker å takke alle som bidro til at dette ble en flott opplevelse både for oss som har deltatt tidligere - men også for de som var med for første gang.  Hørte bare lovord blant deltagerne. Se bilde.

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

jwh

#11
Bilde 2:

I kortesje gjennom gågaten i Grimstad.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

kokken

Kjempefin dag i Grimstad!

Tar gjerne turen nedover igjen ved en annen anledning.
Mvh
Finn Vidar Madsen

brochmann

Hei Forum.
Lekkert, lekkert  :) :) :).

Fine bilder. Får vi også en liten notis til Citrophile fra en av dere?

mvh inge'n grunn til å være å skrive til "blekka"
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

2EL (Klara)

Ser at det står en lekker SM bak der, det er drømme bil suk :-\
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo