Noen med erfaring fra denne leverandøren ?

Startet av dg, onsdag 06 jul 2022 @ 14:52:29

« forrige - neste »

dg

the2cvshop.co.uk synes å ha alt jeg trenger etter motorhavari i follotunnellen i fjor, er det noen som kan dele erfaring om denne forhandleren?

dg

eilert

Har ikke handlet fra dem selv, men har alltid trodd at dette er samme som "Frome 2CV Center" som restaurerte "Englandsbilene" m.m. i sin tid og er derfor en erfaren og solid aktør i markedet.

Nå er de vel en del av 2CV Méhari Club Cassis nettverket, en form for forhandler, så det meste av delene de selger finner du vel også hos Cassis. Ergo er det også samme kvalitet på delene, på godt og vondt. Så da blir det vel litt opp til valuttakurser på pund vs euro, pris på forsendelse, tilgjengelighet og evt. service/rykte som avgjør om du bestiller fra dem eller direkte fra Cassis.

Noen andre har kanskje noe mer konkrete erfaringer å komme med?

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

dg

#2
Takk for kjapt svar!

Det er en voldsom prisforskjell på disse - Mehari ber om eur 1.492,- og the 2cv shop gbp 662,50 - så jeg kontakter uk først ; ) Girkasse fra mehari lages i tillegg på bestilling så man må regne med
noe tid ; )

Ps. Vi var på tur forbi cassis for 23 år siden , etter at svogers ramme knelte 10 mil nord for cassis : ) Heldig nok fikk vi en plass å mekke på hos eier av en campingplass, som lå beleilig til akkurat da bilen ble lite svingbar. Lagde takgrind av en pall og noen plastforinger som vi fant på dynga til mehari club og fikk en god kveil tau - og listet oss opp til campingen i laber fart med ny ramme oppe på provisorisk takgrind. Var i cassis ved lunsjtid dagen etter for å kjøpe flere deler som er kjekt å ha, og fikk tilbud om jobb : ))) Hjemturen til furet værbitt ble problemfri : )

eilert


Oy, ja, det var voldsom prisforskjell, er det virkelig samme varen? De forlanger jo også ofte en byttekasse i retur, så de må man jo også regne på ifht frakt kost osv. Man bør vel kunne kreve tilbake mva når man eksportere ut en girkasse forresten, noen som har erfaring med det??

Fantastisk historie det der med det rammebytte i bakgården der, ikke rart dere ble tilbud jobb, rammebytte var vel utført på rekord tid  ;D

Men hva er skjedde med motorhavari og girkassen i fjor?
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Gobling

Hei du. Jeg har kjøpt ting derifra. Opplevde rask levering og ingen tull med betaling. Anbefales. Men jeg pleier å sjekke ut på ulike nettsteder i forhold til pris. Men synes de er konkurransedyktige på flere varer.