Hovedmeny

2cv hyllest

Startet av Belgau, fredag 18 jul 2008 @ 01:06:04

« forrige - neste »

Belgau

For alle som tror juli er agurktid i avisene:  :o

Njet-- agurktid gir individer med en smule venstrehalting (understatement) spalteplass i hovedstadsavisien! Les artikkelen fra 17 juli i linken under og nyt biljournalisme av helt annen kaliber enn Jan Erik Larsen eller hans likemenn kan by på.

Redaktøren lever nok i trygg forvissning om at de VIKTIGE leserne soler seg på Lyngør eller Hankø. Dermed har fristelelsen til å la nok en hyllest til jernsenga og den yngre søsteren PADDA (for de "enkle i hodet") - dette er en professor med flyt må vite - slippe forbi nåløyet blitt for stor (les: stor nok) . For fjerde gang i år har  Aftenposten presentert positivt 2cv stoff på beste spalteplass.

Snart finner vi kanskje Bent Hagtvets artikkel i Kapital. Trygve Hegnar er jo bilinteressert han også, om enn i den andre enden av skalaen.

http://home.online.no/~tellef2/2CV60.gif
Terje Ellefsrød
Sandefjord
84 2CV Blanc Meije "Dusty" også kjent som "Britt"
86 2CV Rouge Delage-Noir Charleston "Lefty"
71 AK400 Gris Rose "Fanny"
2001 C5 V6 Exclusive

brochmann

Hei Belgau.

Takk og takk for Hagtevds utmerkede artikkel.  :)

Jeg deler din refleksjon, "når Hummerne ((kan også leses som SUV) (ike de spislige nei, bare de uspislige)) er på Hankø, så er det rom for andre som tenker raskere enn de kjører". ;)
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Ingeborg

Det var en nydelig artikkel :) Man kan bli rent inspirert av slikt prat
student og borteboer med 2cv6 Dolly 1986 r/h, overtatt v06

citro1cx

Ok artikkel, bare så synd at firkant lykter ble presentert som smakløst :-[ Selvfølgelig får det være opp til enhver å like eller ikke like, men de som sverger til tidsriktige modeller vil vel aldri ha byttet ut smalribbet panser med 5 ribbet panser, eller små baklykter med de større firkanta lyktene osv. 2cv med firkantlykter er blitt vetraner og bør etter min mening bevares slik de er.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

EirikJ

Jeg liker godt de firkantete lyktene! Selv om de kanskje ikke appellerer like mye til den store massen...
Citroënnlig hilsen Eirik