Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

PerI

#750
2 grå 2cv på E18 er da ikke vanlig søndagskost selv i sesongen?.. AK mellom Arendal og Grimstad, og 2cv med traktorlys ved Larvik. Kjenner til dem begge  ;)

Jeg kjørte forøvrig min 2cv i helga, årets første kjøretur uten tak, alltid like herlig! Hvis herrene i de respektive grå 2cv-er lurer på hvem dere møtte i blå GS med gule lykter som blinka med lysa til dere, det var meg ;D
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

henrysyrdahl sør

så ikke hvem som kjørte men jeg rakk såvit å rekker opp hånden min idet vi passeret på e-18. , jeg var på frolands verk sammen med ca. 400 + andre veteran biler.   det kom totalt 5 2cv ... kult ikke sant. ?
henry ....neste tur pinse treff.. 8)

Poirot

Spottet Norges eldste registrerte 2CV som akkurat hadde dukka fram fra presenning og rulla av hengern etter vinterdvalen.  Den starta selvsagt paa forste forsoek og formelig HUMRA av glede over aa vaere i gang igjen! :D
Bedre med 2CV enn bare èn!

Poirot

Gul-beige 2CV forst HOERT og deretter sett, rett ved Youngstorget 18. mai.
Rakk ikke aa se om jeg kjente sjaafoeren, men jeg mener hun var av hunkjonn.
(Hunner er jo som regel det... :P)
Bedre med 2CV enn bare èn!

eilert


Spottet Tutten på E18 i ettermiddag gitt!!  :D
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Olav

Det stemmer... fungerende dagligbil Tutten var å luftet blomsterkassa på E18 i går ja :)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Medtner

Flott lyseblå Dyane med DA-skilter spottet ved Lasses Kafe vest for Porsgrunn - med taket av (selvsagt - det har jo vært supert 2cv-vær i dag).
Erik Haugan Aasland,

1984 2cv Special

jwh

Sitat fra: Medtner på onsdag 23 mai 2012 @ 22:25:32
Flott lyseblå Dyane med DA-skilter spottet ved Lasses Kafe vest for Porsgrunn - med taket av (selvsagt - det har jo vært supert 2cv-vær i dag).

Vil det si at Nikolai har solgt Dyane'n det da ?
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Alx

Denne ekvipasjen vakte lange blikk og stor (be?)undring på E6 fra Vålerenga til Moss i går kveld...

hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

ivarr

Møtte akkurat en AK (eller lignende??) på veg mot Hamresanden/Birkeland for 30-40 min siden... Den så tilsynelatende original ut? Rakk så vidt å hilse fra min rød/hvite Dolly. Som fargeblind av rang kan jeg ikke beskrive den så godt (rustrød/brun/mørk??), men om det er en som holder til i Sørlandsområdet kjenner kanskje noen til den?

Hadde vært morro og visst hvem det var :)
Ivar Aa. R.

jwh

Sitat fra: ivarr på mandag 28 mai 2012 @ 16:53:31
Hadde vært morro og visst hvem det var :)

Mitt stalltips går på Mr. Henry Syrdahl...
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Alx

Fullastet (Lidl-pose i bakvinduet ;)) hvit (Club?) observert ca kl 14 i dag gjennom rundkjøringa ved Kransen i Moss. Muligens i god driv mot fergekaia for å rekke Moss-Horten...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

ivarr

Sitat fra: jwh på mandag 28 mai 2012 @ 19:19:53
Sitat fra: ivarr på mandag 28 mai 2012 @ 16:53:31
Hadde vært morro og visst hvem det var :)

Mitt stalltips går på Mr. Henry Syrdahl...

Etter litt Googling fant jeg denne linken, og bilen i midten var helt sikkert den jeg møtte i dag. Takk for stalltips ;)
http://www.arendals-tidende.no/?event=dolink&famID=184364
Ivar Aa. R.

henrysyrdahl sør

Sitat fra: ivarr på mandag 28 mai 2012 @ 16:53:31
Møtte akkurat en AK (eller lignende??) på veg mot Hamresanden/Birkeland for 30-40 min siden... Den så tilsynelatende original ut? Rakk så vidt å hilse fra min rød/hvite Dolly. Som fargeblind av rang kan jeg ikke beskrive den så godt (rustrød/brun/mørk??), men om det er en som holder til i Sørlandsområdet kjenner kanskje noen til den?

Hadde vært morro og visst hvem det var :)
det var ikke henry, men jeg var en tur til kristansand til å hente min datter ca. 1715 fra toget.(stavanger - oslo tog)
jeg så ikke noe dolly,

ivarr

Sitat fra: henrysyrdahl sør på mandag 28 mai 2012 @ 22:49:31
Sitat fra: ivarr på mandag 28 mai 2012 @ 16:53:31
Møtte akkurat en AK (eller lignende??) på veg mot Hamresanden/Birkeland for 30-40 min siden... Den så tilsynelatende original ut? Rakk så vidt å hilse fra min rød/hvite Dolly. Som fargeblind av rang kan jeg ikke beskrive den så godt (rustrød/brun/mørk??), men om det er en som holder til i Sørlandsområdet kjenner kanskje noen til den?

Hadde vært morro og visst hvem det var :)
det var ikke henry, men jeg var en tur til kristansand til å hente min datter ca. 1715 fra toget.(stavanger - oslo tog)
jeg så ikke noe dolly,


Da var det nok ikke deg, for dette var litt over klokken tre, og personen i bilen vinket. Finnes det andre med AK i disse trakter?
Ivar Aa. R.