Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

brochmann

#525
Hei Forum & retusjeringsspøkelser  ;)

Legger ved et bilde av en "Charlie" som har vært hos Citroën i Bærum i uka som gikk, parallellt med at Spot og Gassen fikk PKK (noe forsinket fordi lektor'n ikke hadde fulgt med i timen  ???, bør vi sette lektor'n ned en karakter i orden tro ??  ;D)

mv inge'n glis er breiere enn 2cv-glis
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Poirot

Sitat fra: pigland på lørdag 19 jun 2010 @ 21:34:43
At AKP-ere på 70-tallet gjorde det forundrer meg ikke, og det var kanskje med rette ref. "se mappa mi".


Og til orientering, bilen som ble tatt bilde av i Spania er begjært avskiltet av den norske stat, selv om ikke myndighetene har kontroll i utlandet har jeg likevel ikke lyst til å hjelpe myndighetene til å spore den opp der. Da får heller eierne ta støyten hvis bilen kommer tilbake til Norge..

DETTE argumentet slukes med soekke og snoere!
Selv om jeg tviler sterkt paa at det norske vegUvesenet sender sine agenter til Spania for aa klippe skilt ::)
Men norske biler fotografert paa offentlige norske veier ser jeg fortsatt ingen grunn til aa sladde.
Men aa sladde paa norske veier, har jeg fortsatt STOR glede av  ;D
Bedre med 2CV enn bare èn!

kokken

Spottet denne like ved Edinburgh castle søndag 20.06. Skikkelige biler finnes i skottland også :o
Mvh
Finn Vidar Madsen

kokken

Siden vedlegget ble for stort med to bilder i samme innlegg,så legger jeg ved et bilde fra andre siden her. Fortsatt en lekker sak synes jeg...
Mvh
Finn Vidar Madsen

Poirot

Sitat fra: kokken på mandag 21 jun 2010 @ 10:12:29
Spottet denne like ved Edinburgh castle søndag 20.06. Skikkelige biler finnes i skottland også :o

Joda, virkelig lekker sak!
Selv om JEG ville valgt et tak med mindre bakrute...
"50-tallet ruler!"
Bedre med 2CV enn bare èn!

eilert


I går ettermiddag fikk jeg fra standen i Hvervenbukta høre en velkjent lyd og fikk såvidt et glimt av toppen på en mørkerød 2CV, Per kanskje?

Og i dag passerte jeg en sort parkert i Nordahl Bruns gate, Geo's (gamle?) kanskje.

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

PerI

Jeg var en tur ute på Nesodden i går kveld, så det kan fort ha vært meg du så, Erlend :) Jeg så dessuten en rød Special parkert rett ved krysset inn til Nesodden. DE-registrert.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

#532
Sitat fra: Poirot på mandag 21 jun 2010 @ 23:13:42
Sitat fra: kokken på mandag 21 jun 2010 @ 10:12:29
Spottet denne like ved Edinburgh castle søndag 20.06. Skikkelige biler finnes i skottland også :o

Joda, virkelig lekker sak!
Selv om JEG ville valgt et tak med mindre bakrute...
"50-tallet ruler!"

Enig med deg, men nå er det nok tvilsomt at bilen på bildet er en 50-taller. Faktisk ikke en 60-taller heller, kan det se ut til.

Den har "dasjbord-plast" fra en 80-taller, lykteramme fra en 70/80-taller og forskjermer ser ut til å være til den nye typen panser. Skråpanelet under bakluken er hjemmelaget og støtfangere stemmer heller ikke med 50-tallet. Bilen er på mange måter en voldsom blanding av stilelementer fra forskjellige tidsepoker..

Det kan jo også selvfølgelig være en 50-taller som er blitt gradvis bygget om med nyere deler etter div rust og kollisjoner.
Citroënnlig hilsen Eirik

PerI

En rød/hvit Dolly stod parkert i Sørkedalsveien rett nedenfor Bogstad Camping i går kveld. Lurer på om det er kommet en ny 2cv-eier i området, så jeg får se om den står der ved en senere anledning også :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Sitat fra: pigland på fredag 02 jul 2010 @ 11:45:28
En rød/hvit Dolly stod parkert i Sørkedalsveien rett nedenfor Bogstad Camping i går kveld. Lurer på om det er kommet en ny 2cv-eier i området, så jeg får se om den står der ved en senere anledning også :)

Denne stod der i dag også,og ved nærmere ettersyn var den RF-registrert, og med Kelso 2005-merke bakpå :)

fvn.no har dessuten brukt dette bildet som illustrasjon på utenlandskjøring :)


(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Sitat fra: pigland på søndag 04 jul 2010 @ 11:59:53
Sitat fra: pigland på fredag 02 jul 2010 @ 11:45:28


fvn.no har dessuten brukt dette bildet som illustrasjon på utenlandskjøring :)


Ja her var det mye artig, gett!  Godt aa se at det ikke bare er i NORGE trafikk-myndighetene har liten bakkekontakt...  Hva med Sveits, hvor du altsaa maa "demontere" GPS'en din?  Lurer paa hvordan DET gjoeres!  Eller les de formelle reglene for Italia - og sammenlign med praksisen... ;-)
Det viktigste raadet her, var vel aa huske at det i Storbritannia er VENSTRE-kjoering  DEN er litt dum aa glemme  ::)
Bedre med 2CV enn bare èn!

Poirot

"Spotta" en nydelig, danskregistrert, graa HY paa vei nordover E6 ved Mogreina, ca 2130 i kveld.
Sjeldent - og vakkert - syn!
Bedre med 2CV enn bare èn!

André

Kom akkurat hjem fra ferietur i Danmark og Sverige...3110 kilometer med 2CV selvsagt  ;D

Men det var ikke mange A modeller jeg spottet, traff en gull metallic i nærheten av Legoland, en nydelig grønn Dyane i Esbjerg og en Charlston i Dale utenfor Bergen
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Alx

Tok søndagstur med familien til Blåfargeverket og så noe som kunne se ut som en ganske så velholdt orange 2cv på en gårdsplass langs Rv35 mellom Vikersund og E16. Så den dessverre bare bakfra, men det skinte godt i lakken...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

KnutG

Det var nok denne du så tenker jeg, kjøtre bak den i Hønefoss for en stund siden :)
1976 2cv club