Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

brochmann

Hei Forum
DD-reg burgunder og sort Charleston observert på Bærumsveien ikke langt fra Biltema (Rud) idag, omlag klokken 14.16.34 i sydgående retning. Kan det ha vært Erlend, tro  ???

Om det var han, kan han umulig ha sett meg, jeg kjørte "nyttebil" (VW) med kjempelass av kvist og grønt på henger til Isi.
mvh inge't bedre enn 2cv på veien.
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Pål B

Om vi er engie om hvilken rettning hvor nord er, så var det meg. Først fra E16 og inn til Rud (ganske riktig Biltema), og like etter Bærumsveien mot Oslo (er  ikke det Nord??). Innom shell/sevenelleven  før retting øst mot Sandvika.

Har ikke Erlende DE?

Pål B.

brochmann

Hei Pål og Forum
Pål har selvfølgelig rett  ;D. Han kjørte nordover, mens jeg - fylt til randen av klorofyll  ;), kjørte sydover.

Mjo, Du har vel rett mhp skiltene til Erlend. Skal sjekke noen bilder.
mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

PerI

Svigerinna mi har tatt bilde av en knall gul 2cv, YE-registrert med blomsterkasse på ansattparkeringa på sykehuset i Tønsberg og sendt til min mobil forleden :) Jeg får også tips om at hun stadig ser en grå 2cv med gule lys i sitt lokalmiljø :)

Ellers kjørte jeg min 2cv i helga fra Grimstad via Vestfold til Oslo. Mest mulig utenom E18 selv om man til tider ikke kan unngå den..
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

eilert

#349
Sitat fra: brochmann på fredag 22 mai 2009 @ 16:53:17
Kan det ha vært Erlend, tro  ???
Sitat fra: Pål B på fredag 22 mai 2009 @ 19:26:20
Har ikke Erlende DE?

DE skilter her ja, og så har jeg holdt meg i Sverige en ukes tid og ikke hverken sett eller kjørt 2CVer på 14 lange dager...  :-\
I går ble alt derfor så mye bedre  ;D, først hilste jeg på Mortens røde på Ryen (selv om jeg håpet å se flere), men så en 1971 mod. AK 400 :o på Frogner, Oslo. Denne AK'en har jeg sett der i mange år, er trolig i jevnlig bruk da den skifter parkeringsplass ved ujevne mellomrom. Mener det er nærmer 10 år siden jeg så den første gangen i det området, og omtrent 20 av de 25 gangene (??) jeg har vært der siden har jeg sett den... Noen kjente eller noen som kjenner til bilen? Virker å være i meget OK bruksstand.

Godt fornøyd altså, og i helgen blir det nok tid til å kjøre 2CV selv også!!

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

EirikJ

Jøss Eilert. Litt av en spotting det der 8)

Fikk en bilde-sms fra noen i Harstad som har spottet en rød 2CV utenfor polet i dag. Eller i går blir det egentlig.
Gordini koser seg kanskje med et par flasker vin i kveld...... ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

jwh

#351
En oppfordring til alle som ser en ukjent 2CV:

Håper dere kan gi meg registreringsnummeret på alle disse ukjente bilene.  Er mer interessert i biler som dukker opp rundt i distriktene - enn bilene i Oslogryta.

Har akkurat passert 150 biler i registeret.....

Bruk PM eller epost.

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Max Wiggo

Jeg så mange flotte 2CVer og 2cv-slektninger i Småland i helga. Blant annet en flott blå Dyane 6 som visstnok er på vei til Norge... Regner med at bilder av denne dukker opp på forum ganske snart.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

eilert


Max Wiggo: Da venter vi spent på bilder fra treffet og ikke minst Dyane'n   :o

Og jeg fikk også i dag en hyggelig spotting, BR registrert rød/hvt dolly som hilste høffelig i Ekebergveien i ettermiddag!! Litt uskarpt, men vi fikk fanget et bevis!  :D

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

PerI

Ikke hver dag man ser Mehari, og ihvertfall ikke hver dag man ser Mehari 2 ganger i løpet av dagen! Så en kjent hvit og blå stå på parkeringa til båthavna i Sandvika da jeg kjørte sørover i 22-tida og hjemover i 24-tida.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Max Wiggo

Hvit og rød KF-reg. Dolly sett på Frogner stasjon i ettermiddag. Fikk ikke sett mye, da jeg satt på toget.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Jurgh

Sitat fra: jwh på søndag 31 mai 2009 @ 01:00:13
En oppfordring til alle som ser en ukjent 2CV:
Håper dere kan gi meg registreringsnummeret på alle disse ukjente bilene.  Er mer interessert i biler som dukker opp rundt i distriktene - enn bilene i Oslogryta.
Har akkurat passert 150 biler i registeret.....
Bruk PM eller epost.

Sitat fra: jwh på søndag 31 mai 2009 @ 01:00:13
...Men kan utdype at i en matrikkel (vanligvis en trykksak) skal ingen stå oppført mot sin vilje - dvs. det er frivillig. Frivilligheten gjelder uansett om matrikkel blir trykket på papir, distribuert elektronisk, eller mangfoldiggjort på annen måte.

Vet du hva, jeg kjenner at jeg faktisk ikke klarer å la det ligge.  Jeg kan ikke se hvordan, som du selv har sagt det, ingen skal så oppført mot sin vilje i matrikkelen, når arbeidsmetoden for å øke antall registrerte er å oppfordre den enge krets på forumet til å "gi deg" registreringsnummeret.

Superfint med spotting selvsagt, men at dette skal danne basis for registeret er vel relativt drøyt. 

Kudos til alle som poster for at de kun skriver bokstavene og tar seg tid til å sladde numrene til de som ikke har blitt spurt.


J

Poirot

#357
Sitat fra: Jurgh på fredag 05 jun 2009 @ 10:52:53
Sitat fra: jwh på søndag 31 mai 2009 @ 01:00:13
En oppfordring til alle som ser en ukjent 2CV:
Håper dere kan gi meg registreringsnummeret på alle disse ukjente bilene.  Er mer interessert i biler som dukker opp rundt i distriktene - enn bilene i Oslogryta.
Har akkurat passert 150 biler i registeret.....
Bruk PM eller epost.

Sitat fra: jwh på søndag 31 mai 2009 @ 01:00:13
...Men kan utdype at i en matrikkel (vanligvis en trykksak) skal ingen stå oppført mot sin vilje - dvs. det er frivillig. Frivilligheten gjelder uansett om matrikkel blir trykket på papir, distribuert elektronisk, eller mangfoldiggjort på annen måte.

Vet du hva, jeg kjenner at jeg faktisk ikke klarer å la det ligge.  Jeg kan ikke se hvordan, som du selv har sagt det, ingen skal så oppført mot sin vilje i matrikkelen, når arbeidsmetoden for å øke antall registrerte er å oppfordre den enge krets på forumet til å "gi deg" registreringsnummeret.

Superfint med spotting selvsagt, men at dette skal danne basis for registeret er vel relativt drøyt. 

Kudos til alle som poster for at de kun skriver bokstavene og tar seg tid til å sladde numrene til de som ikke har blitt spurt.


J

Og da bør vel alle vi som dreiv å noterte bilnumre som barn, gå i skammekroken?  Siden vi ikke nøyde oss med forbokstaven(e)...?
Makan til paranoid sludder, Jørgen!
Greit nok om ikke DU tør å ha DINE reg.-nummer i registeret til Jan Willy (de er nok der, og du har neppe vondt av det ;-)), men hvorfor så nitid motarbeide et forsøk på å lage en oversikt over registrerte og brukte 2CV'er her i landet?
Og hvis du tar deg tid til selv å lese det du skriver - og siterer - ser du at Jan Willy IKKE har til hensikt å offentliggjøre navn mot folks vilje!

Spørsmålet om sladding av reg.nr. når foto av fremmede biler offentliggjøres på nettet, er en helt anna diskusjon.  JEG syns det er tåpelig - og kommer IKKE til å sladde et eneste reg.-nummer, uansett hvilke bil-bilder jeg offentliggjør.  Og tviler sterkt på at jeg vil bli utsatt for så mange søksmål...
Bedre med 2CV enn bare èn!

jwh

#358
Jurgh skrev:
SitatSitat fra: jwh på søndag 31 05 2009 @ 01:00:13
...Men kan utdype at i en matrikkel (vanligvis en trykksak) skal ingen stå oppført mot sin vilje - dvs. det er frivillig. Frivilligheten gjelder uansett om matrikkel blir trykket på papir, distribuert elektronisk, eller mangfoldiggjort på annen måte.

Vet du hva, jeg kjenner at jeg faktisk ikke klarer å la det ligge.  Jeg kan ikke se hvordan, som du selv har sagt det, ingen skal så oppført mot sin vilje i matrikkelen, når arbeidsmetoden for å øke antall registrerte er å oppfordre den enge krets på forumet til å "gi deg" registreringsnummeret.

Poirot skrev:
SitatOg hvis du tar deg tid til selv å lese det du skriver - og siterer - ser du at Jan Willy IKKE har til hensikt å offentliggjøre navn mot folks vilje!

Det som Poirot med letthet har oppfattet  - er tydligvis umulig for Jørgen å få inn i sitt hode.  Utover denne konstatering, ser jeg ingenting nytt i registerdebatten.

....og hva er det med dette KUDOS pratet ?  Begrepet er lite kjent og mine tanker går til miljøet rundt KEBAB-sjappa der respekt og ære er svære greier. For oss andre er temaet fjernt og fremmed (håper jeg). Hvis du forsøker å flagge noe ønske om anerkjennelse og berømmelse så føler jeg behov for å trekke på smilebåndet  ;D.  Men, skulle du ha noen annen høyverdig agenda som jeg har oversett i farten så for all del - fortell gjerne om det.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

pilster

Kanskje de involverte bare kan fortsette på den tråden som allerede er om dette tema (register og skilt registrering) ... blir så voldsomt lang spotting tråd liksom ... ? :o
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )