Hovedmeny

Dansk 2CV senter

Startet av duetto, onsdag 02 mai 2018 @ 12:26:13

« forrige - neste »

duetto

Noen som har hatt problemer med å komme i kontakt med Dansk 2CV senter i det siste?
La inn en bestilling og en reklamasjon for 3 uker siden uten at det har skjedd noe....

Kjøpte noen Monroe støtdempere av Dansk 2CV senter for 2 år og litt over 150 mil siden som fikk stryk på EU-kontoll nå...  tipper at det er en grei reklamasjon...

EirikJ

Hva var problemet med demperene da? Var det dårlig virkning men ingen lekkasje kan det være lurt å kontrollere om de er rett montert.

Vet ikke hvor greit det er å reklamere på bildeler over ett år gamle?
Citroënnlig hilsen Eirik

Belgau

Om jeg forstår deg rett har støtdempere på en 2CV blitt underkjent basert på en responstest i en ristemaskin mens dempere er montert på farkosten. I motsetning til konvensjonelle biler har 2cv dempevirkning i fjærsylinderens bremesbelegg også. Samt sammeheng mellom fjører foran og bak på samme side. Helt ærlig så tror jeg EU kontrolløren driver med noe han ikke helt skjønner seg på. Mitt beste råd er å gå til en annen EU kontrollør som skjønner hva han skal sjekke på en 2CV. Avhengig av hvor du bor kan du silkert få råd på forumet.
Terje Ellefsrød
Sandefjord
84 2CV Blanc Meije "Dusty" også kjent som "Britt"
86 2CV Rouge Delage-Noir Charleston "Lefty"
71 AK400 Gris Rose "Fanny"
2001 C5 V6 Exclusive

duetto

Her ser dere hvordan demperne er montert foran. Er det rett?

På den ene siden foran er det null støtdempervirkning. Den andre siden virker litt men ikke bra.
Jeg har brukt NAF i Hgsd til EU-kontroll. Synes de virker kompetente. Synes og selv at dempervirkningen er dårligere i år enn i fjor.

Har prøvd i flere dager nå å komme i kontakt med Torben/Alexander/Dansk 2CV senter og
har gitt opp. HJar ikke tid til å vente lenger nå på respons da bilen skulle vært EU godkjent allerede.

Bestiller nye deler hos Thomas heller :-)

Otto

Jeg har Monroe dempere kjøpt av Torben. Montert på samme måten. Merkelappen med «Opp» skal vende opp. :)
Tror demperene skal «pumpes» noen ganger ut og inn før de monteres.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil