Felleskjøring til Polen

Startet av Morten, fredag 06 jun 2014 @ 18:01:12

« forrige - neste »

Medtner

Jeg er 717.  :-)

Gleder meg som en unge til å være med på tur med dere igjen!

Satt for noen dager siden og så på bildene til Thor og Sjöfn (fantastiske bilder, forresten!), og ble vanvittig nostalgisk. Bildene jeg har fra turen til Cassis med Eirik kan jeg nesten ikke se på - da risikerer jeg at jeg løper rett ut av huset med håndklede og tannbørste, finner 2CVen og kjører sørover med en gang... :-P
Erik Haugan Aasland,

1984 2cv Special

EivorMarie

Begynner oå kjenne på den løsta sjøl!
Det er ikke lett å se på feriebildene, og å vite at ute er det daglig pluss grader og sol, uten muligheten til å ta ut Pluggen på tur!
I år ka ikke sesongen starte fort nok.
Det blir mange Bra treff i år!  :D:D

eilert


Jippi!   ::)
Nå "bare" 200 dager og 8 timer igjen til "official opening ceremony" på Verdenstreffet!  O0
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Morten

Da begynner Norges-delen av kjøreruta å ta form!

Etter mange timer med kartbok og guide ender vi opp med en rute som vil gi oss høydepunkter som Rjukan, Hardanger, Bergen, Stadt, Atlanterhavsvegen, Trondheim og Røros, og mange, mange flere.

Med avreise torsdag 16. juli fra Oslo i retning Kongsberg, og ny passering i Oslo lørdag 25. juli blir dette en tur som alle kan trives med.
Tradisjonen tro blir første etappe den lengste, med ca 40 mil. Av tidshensyn blir også transportetappen Røros - Oslo nesten like lang.

Øvrige dagsetapper blir på 15-20 mil hver, noe som bør gi god anledning til å slappe av og oppleve stedene vi stopper på.

I tillegg har vi lagt inn en hviledag omtrent midt på rundturen.

Eksakt rutebeskrivelse kommer snart, da vil vi også forhåpentligvis ha en liste over hvilke overnattingssteder vi tar sikte på. Vedlagte kart gir likevel et inntrykk av omtrent hvor vi kommer til å kjøre.

Nå gjenstår samme planlegging for Polen-etappen. Noen som har erfaring med Unity Line fra Ystad til Swinoujscie? Det er fristende å forsøke å rekke helt fra Oslo og ned dit på lørdagen, så kommer vi i land i Polen allerede søndag. Det er bare 70 mil... ;-)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Medtner

Fantastisk rute! Gleder meg veldig! :-D
Erik Haugan Aasland,

1984 2cv Special

PerI

Mange høydepunkter langs den ruta :) Det kan jo tenkes at flere i utlandet kunne tenke seg en Norgestur før verdenstreffet, så kanskje vi bør annonsere ruta i andre land også?  Ikke at jeg tror veldig mange kommer, men da har man ihvertfall sjansen til å nyte norsk natur i sommer :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Dette kan bli en KJEMPEFLOTT "soer-Norge"-tur!
Men er den ment aa kombineres med Polen og Verdenstreffet..., eller lages DENNE turen for de som IKKE skal til Polen, mens det lages en annen tur for "Pol(en)-farerne"...?
Jeg vil IGJEN anbefale det "Fra POL(arsirkelen) til POL(en)"-raidet som altsaa tar turen via Rovaniemi til Polen!
Bedre med 2CV enn bare èn!

eilert

Hei!

Om det er flere som meg som ikke har bestilt fergen Ystad-Swinoujscie 25.07.2015 kl. 22:30
Så kan det opplyses om at Unity Line har 20% kampanje på bilettene de neste 3 dagene...

Uppge din rabattkod - bokar till den 8 juni 2015: JUBI20
Fira Unity Lines 20-årsjubileum med 20% rabatt på resor till Polen

PS! Noen som evt. skal ta denne på retur også?

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

skrue

Jeg og min Charliz 86 mod er da påmeldt verdenstreffet. Vi møter opp i Oslo (kjører fra Ålesund) og blir med på felleskjøring. Har kjøpt billett på samme ferge fra Ystad.... Dette blir knall!! Gleder meg! Flere som kjører fra Sunnmøre fredag før avreise Oslo Lørdagen?
Odd Henrik Iversen
2CV Charleston -86 KF17206 *Charlize*

odd.iversen@outlook.com
Tlf. 48294950

PerI

#24
Til tross for at vi er tilbake fra famileutflukt på kvelden 26.juli og jeg må rekke bryllup til et vennepar 1.august får jeg og poden med oss noen dager på verdenstreff ved hjelp av litt "juks".. (Det blir bånn pinne ned og opp i en Xsara..) Ferge Kr.sand-Hirtshals 27/7 og ca 12 timers kjøretur fra Hirtshals venter, og retur 31/7 :)

Er forresten interessert i å vite hvor reisefølget overnatter fra 27. til 28.7, for å se om vi kan klare å ta dere igjen :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

skrue

Kjører med reisefølget sørover fra Oslo med ferge til Polen. Jeg reiser også hjemover 31.07 som du. Jeg reiser da om Stettin og videre til Kiel og tra Kiel-Oslo. :)
Odd Henrik Iversen
2CV Charleston -86 KF17206 *Charlize*

odd.iversen@outlook.com
Tlf. 48294950

eilert

Hei Per!

Det er vel ingen som enda vet hvor vi skal overnatte siste natten før treffet, som det står i Citrophile vil vi trolig stoppe ikke langt fra Gdansk søndag den 26. og om og evt. hvor ferden går videre iløpet av mandagen blir vel først avklarte da...
Men send meg en melding så finner vi vel ut av det, men veldig godt dere kommer!

Og for alle andre; se Citrophile og noter telefonnummer til noen/alle i styret om du vil/får behov for å ta kontakt underveis!

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën