Sterkt fallende aktivitet på 2CV forum

Startet av jwh, lørdag 20 mar 2010 @ 11:48:01

« forrige - neste »

jwh

Jeg har noen måneder følt at skriveaktiviteten på 2CV forumet har falt betydelig. Etter å ha sett på tallene bekreftes mine antagelser - t.o.m er fallet i innlegg mye høyere enn jeg hadde trodd.

Aktiviteten i 1.kvartal:
                 2010       2009       avvik
jan             194          236        - 18 %
febr.           150          303        - 51 %
hittil i mars   139         481        - 71 %

Tallene er meget klare, og viser i tillegg at fallet i innlegg øker utover i 1.kvartal.

Spørsmålet blir dermed:  Hva skjer, eller hva har skjedd, eller hva skjer videre ??

Nå har jeg stilt diagnosen på "pasienten" og det kan sikkert være flere årsaker til "sykdommen".  Anyone med tanker her.

For egen del tror jeg ikke svaret er vinteren for den gjentar seg stort sett hvert år. I tillegg er medlemsmassen i N2CVK økende og det burde også stimulere til nye fjes som har behov for å skrive seg opp på bilen/interessen.

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

PerI

Sitat fra: jwh på lørdag 20 mar 2010 @ 11:48:01
Jeg har noen måneder følt at skriveaktiviteten på 2CV forumet har falt betydelig. Etter å ha sett på tallene bekreftes mine antagelser - t.o.m fallet i innlegg mye høyere enn jeg hadde trodd.


Dette kjenner jeg at jeg er lite bekymret eller forundret over. Et forum går opp og ned i aktivitet alt etter som, og det du skriver om er antall skrevne innlegg. Antall besøk eller f.eks søk etter info er jo ikke tatt med som statistikk, ei heller at det er et fåtall som poster mange innlegg. Det skal vel bare et lite avbrekk fra en av de mest aktive posterne til før aktiviteten faller mange prosent. At mange nye kommer til som poster noen få poster slår ikke så mye ut på statistikk, men desto hyggeligere at mange finner veien hit.

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

brochmann

Hei Forum

Jeg synes at "Pigland" treffer i blinken med sin analyse. Støtter hans tanke. At "inge'n" holder munn/ har skrivesperre for ei stund kan neppe skade N2CVForum, eller  ;)?
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Poirot

Husk at jeg var hjemme i Norge i mars i fjor... ;-)
Bedre med 2CV enn bare èn!

pilster


Jamen... jeg har jo vært syk da !  :P

;D Blir helt stressa når jeg ser at så mange har skrevet og svart uten at jeg har vært innom, jaggu går det rundt uten meg også... tenke seg til  ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )