Hovedmeny

Rare utgaver

Startet av PerI, fredag 20 feb 2009 @ 14:51:48

« forrige - neste »

PerI

Sitat fra: pigland på søndag 19 apr 2009 @ 21:50:49
Ikke helt standard AK dette...


Bilnorge.no har nylig laget en sak om denne med flere bilder fra byggeprosessen.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Den videoen var bare DEILIG!!!  OG artikkelen til "den gamle redakteur" av vanlig (dvs. topp) klasse ;D

Ferrari-utgaven blir vel LITT avansert og dyr og..., men hva med å montere et 2CV-karosseri på ei VW-boble-plate og spandere en litt frisert motor?  600 kilo, 120 HK og fet lyd?
Men norsk og italiensk biltilsyn er kanskje ikke helt det samme...? :-\
Bedre med 2CV enn bare èn!

Jurgh

Er det noen som vet grunnen til at ingen har forsøkt å sette en 1600 VW motor i 2CVen ?  Ser jo ut som om de kan være nogenlunde kompatible i størrelse ihvertfall?


Poirot

Sitat fra: Jurgh på onsdag 01 jul 2009 @ 12:33:16
Er det noen som vet grunnen til at ingen har forsøkt å sette en 1600 VW motor i 2CVen ?  Ser jo ut som om de kan være nogenlunde kompatible i størrelse ihvertfall?



Kan vel være noen har prøvd...  Men blir vel samme problem som med GS-motor; den er litt for stor! 
Bedre med 2CV enn bare èn!

Jurgh

Ja, er den det?  1600-motoren er jo lavere og har viftehuset bak motoren såvidt jeg kan skjønne.  Er det noen som har en slik motor som kan ta noen mål ?

Poirot

Sitat fra: Jurgh på onsdag 01 jul 2009 @ 16:08:17
Ja, er den det?  1600-motoren er jo lavere og har viftehuset bak motoren såvidt jeg kan skjønne.  Er det noen som har en slik motor som kan ta noen mål ?

Tenker du nå på type 1 eller type 3-motoren?  Type 1, den vanlige "boble"-motoren, er ikke så forferdelig lang, men har høyt viftehus.  Type 3, fra Variant, Notch og TL ("Fastback"), med vifta plassert på 2CV-vis, blir altfor lang!
Tror da mer på Alfasud/Subaru-løsninga - eller helst en 2-sylindra BMW-motorsykkel-motor!

Men plasserer man derimot 2CV-karosseriet på ei VW-bunnplate, er det plass til VW-motoren også.  BAK!  ;D
Bedre med 2CV enn bare èn!

Pål B

Jeg tror mest på en Citroen motor jeg - 2CV 6 for eksempel  ;)

Pål B.

Poirot

Sitat fra: Pål B på torsdag 02 jul 2009 @ 12:14:40
Jeg tror mest på en Citroen motor jeg - 2CV 6 for eksempel  ;)

Pål B.

Hjertens enig, Pål!
Men det var dette "Ferrari-stuket" da...  MASSE hester og blod-aks.  LITT vanskelig å få til med 602ccm...
Bedre med 2CV enn bare èn!

Jan Ove Rønning

Sitat fra: Poirot på torsdag 02 jul 2009 @ 15:51:36

Men det var dette "Ferrari-stuket" da...  MASSE hester og blod-aks.  LITT vanskelig å få til med 602ccm...


Får vel pakke på med twin-turbo, intercooler og ett par flasker med NOS da?? Om ikke annet så sliter man i alle fall 602'en grundig i filler ved første prøvetur...
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Poirot

Sitat fra: Jan Ove Rønning på torsdag 02 jul 2009 @ 19:34:15
Sitat fra: Poirot på torsdag 02 jul 2009 @ 15:51:36

Men det var dette "Ferrari-stuket" da...  MASSE hester og blod-aks.  LITT vanskelig å få til med 602ccm...


Får vel pakke på med twin-turbo, intercooler og ett par flasker med NOS da?? Om ikke annet så sliter man i alle fall 602'en grundig i filler ved første prøvetur...


Vel...En 602 tåler det utroligste ;D
Har tidligere lagt ut et bilde av en dansk motor med turbo og det meste - og den har fungert slik i daglig trafikk i minst et års tid nå!
Rundt 70 hk!
Bedre med 2CV enn bare èn!

citro1cx

Riktignok bare en modell, og kanskje det er like greit ::)

Retro Design Citroën 2CV by Su-sie Hwang


Denne har tydeligvis noen laget, en slags hot rod pickup!?



enda en retro:

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

EirikJ



Denne bilen heter "Scar" og er laget av en Tony i England. Den ble solgt, men tror den fortsatt er i England.

Et bilde fra byggingen:


Bilder fra et 2CV-blad:




Citroënnlig hilsen Eirik

PerI

Sitat fra: EirikJ på torsdag 09 jul 2009 @ 00:45:57


Denne bilen heter "Scar" og er laget av en Tony i England.

Tydelig han liker kapp og sveis denne karen, han har vel flere ombygginger på samvittigheten han. Morsom kreasjon ihvertfall. :)

Denne som har blitt observert i Orkanger er kanskje ikke bygd på 2cv, men det kan jo fort være det likevel selv om noen har klistret på et Renault-merke på den :)

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Max Wiggo

Fikk dette bildet som del av en powerpoint-presentasjon i dag... Selve bilen er vel ikke så oppsiktsvekkende (utover at det er en AK), men det mest iøynefallende er vel måten den er lastet på ::) Mon tro om denne hadde kommet langt på norske veier? :o
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

citro1cx

Overlessing av 2cv tror jeg var et helt normalt og vanlig syn før i tiden. På et vis oppfordret Citroën til dette gjennom sine reklamekampanjer på 60 tallet :D:











På 70 tallet ble nok ordet overlast mer aktuelt og reklamene ble litt moderert:









mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6