Utsatt EU-kontroll fast for biler som lagres om vinteren :D

Startet av nils-fredrik, tirsdag 13 jun 2017 @ 12:45:42

« forrige - neste »

nils-fredrik

Kanskje noe "alle" vet, men hvis ikke;  jeg fikk et tips av en nabo og det gikk veldig bra  :D  Mye bedre med juni enn februar... OBS; Ved salg/kjøp må ny eier søke på nytt.

"Innvilget permanent endret måned for periodisk kjøretøykontroll - PC61742

Vi viser til din henvendelse mottatt 26. mai 2017, der du ber om permanent utsettelse av
visningsmåned for ditt kjøretøy PC61742 på grunn av at dette er en veteranbil som står til
lagring på vinteren.

Vi kan meddele at du er innvilget permanent endring av den periodiske kontrollen og
godkjenningen til juni måned, jfr Forskrift om periodisk kontroll av kjøretøy, kapittel 2 § 6.
Vegdirektoratets retningslinjer, tilsier at det kan gis permanent endring av kontrollmåned av
veterankjøretøyer, og kjøretøyer som ikke er i bruk vinterhalvåret, til juni eller august
måned. Dette gjelder kun kjøretøyer med sluttsiffer 1, 2, 3 og 4."
1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)

PerI

Det har tydeligvis blitt mer forståelse for dette. Søkte for ca 10 år siden for U602, og da ønsket jeg meg selv september. Det gikk helt greit bare jeg fyllte ut en papirsøknad.
Da var det ikke noe krav om kontrollsiffer på slutten, men det sier seg jo selv at det gjelder de med 1-4.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

eilert


Jeg som har sluttsiffer 7 og dermed er henvist til november har tidligere forsøkt å få dette endret slik at det samsvarer med vår pussen. Og selvsagt fått avslag, med begrunnelse om at jeg kan kontrollere den i fire måneder før, altså jul, aug, sept og okt + nov...
Men hvert gang kommer "vinteren" raskt; to varselbrev og dermed begjæring om avskilting... Og mulig jeg klarer å få det til en gang i fremtiden, men i mellomtiden får alltid årets (de årene) første tur bli rett på PKK - og så kan SVV få sende meg de 3 brevene om de fortsatt vil ;-)
I år har vi derimot ikke blitt helt klar for PKK, men det nærmer seg veldig nå...
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

nils-fredrik

Det holdt å sende inn en henvendelse på nett med regnr og informasjon om vinterlagring osv. denne gangen. Så det er sikkert blitt mer rutine nå.
1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)

PerI

Kan bekrefte at dette stemmer også for nyere bruksbiler som står vinterlagret. Så lenge man har gyldig grunn og det ikke er en "vanlig" bruksbil. En av mine er en 307 cabriolet med 2 som siste siffer, så da gikk det helt fint.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

For EN gangs skyld, kan jeg bare rose Statens Vegvesen!
På lørdag sendte jeg inn en e-post med forespørsel om å få utsatt visningsmåneden for min fersken-rosa 2CV fra februar til mai - og i dag - tirsdag - fikk jeg svar; Ny visningsmåned er JUNI!
Så da blir det "no stress" for å få den bilen vist og godkjent - før oppunder St.Hans... ::)
Bedre med 2CV enn bare èn!