Vil ikke være startsveiv!

Startet av Olav, søndag 29 jun 2008 @ 19:38:23

« forrige - neste »

Olav

Når har jeg vært klubbmedlem i over en måned og har fått medlemskort og klistremerke og det hele, men fortsatt er jeg startsveiv her på forumet ;)!!
Synes godt jeg kunne bli oppgradert litt jeg nå asså. 8)

Er det noe jeg fikser selv, så fortell meg gjerne hvor.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

André

Det er vel avhengig av antall innlegg vilken tittel vi har....og med tempoet ditt så er du nok ikke startsveiv så mye lenger  ;D
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Olav

Aha.. da får jeg skrive som bare pokker da :)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Alx

Startsveiv: 1-49 innlegg
Selvstarter: 50-99
Kingbolt: 100-249
Vintertak: 250-500
Anderumpe: jwh (eller >500) ;)

Så er det et klubbmedlem innimellom her og der... Men det er vel ingen automatikk i det?
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

jwh

#4
Dæven, er det slik det henger sammen!  Har pratet med Inge B. hva disse betegnelsene betyr, uten at vi ble noe klokere.

Ser at jeg har "æren" av å være forumets eneste ANDERUMPE.  Ush, er ingen tilhenger av hverken navnet, rumpa, eller 1ste plassen. SLIK kan det gå når pennen ikke ligger trygt i skjortelomma.  Ser at det ikke går ann å skrive seg ut av denne elendigheten, heller. 
Håper moderator/eller noen kan innføre en kategori for 550+ og 1000+ innlegg også - så er det håp for meg også.

For sier som Olav, JEG vil ikke være anderumpe forever, jeg heller.  (hvis ikke det følger med f.eks æresmedlemskap, eller annen gulrot, da).  ;D  Men tviler jo på det .....

Ble også oppmerksom på hvor få forumdeltagere som er oppført som klubbmedlem, og i lys av at N2CVK har vært lettere bekymret over fall i medlemsmassen så må det være beroligende å konstatere at det finnes en aktiv "reservebenk" iallefall. 

Derimot er jeg svoren venn av lille Jeager'n, eneste 2CV-speedo for meg (se annen sak). Har en 70-taller med stort instrument, og det er ikke greia mi. Sikkert også derfor bilen bare lagres.

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Olav

Sitat fra: jwh på søndag 29 jun 2008 @ 20:34:01
Derimot er jeg svoren venn av lille Jeager'n, eneste 2CV-speedo for meg (se annen sak). Har en 70-taller med stort instrument, og det er ikke greia mi. Sikkert også derfor bilen bare lagres.

Da er vi herlig uenig Jan Willy... Vi kunne jo bytte, så slipper du å lagre 70 taller'n av den grunn.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

jwh

#6
Vel, en liten bagatell til er det. 
Bilen er profesjonelt sveiset for en liten formue (i 2cv sammenheng) og står fortsatt demontert på låven. Bruks-2CV'n har vist seg seiglivet, og når den en dag klapper sammen blir det andre muligheter - kanskje 74-modellen.  Foretrekker dog 80-talls teknologi og eneste ulempe er den årlige giro'n 20 mars, men glemmer tydligvis fort.

Velger å la veteranbilen stå med originalt oppsett. 
Men, innrømmer det, den dagen den er på veien så er det med Jeager'n, spesielt hvis det bare er å svitsje (har aldri demontert "brødet" så vet ikke om det bare er å koble over).  Er som du skjønner mer glad i å kjøre - enn å skru.

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

PerI

Sitat fra: jwh på søndag 29 jun 2008 @ 20:34:01
Dæven, er det slik det henger sammen!  Har pratet med Inge B. hva disse betegnelsene betyr, uten at vi ble noe klokere.

Ser at jeg har "æren" av å være forumets eneste ANDERUMPE.  Ush, er ingen tilhenger av hverken navnet, rumpa, eller 1ste plassen. SLIK kan det gå når pennen ikke ligger trygt i skjortelomma.  Ser at det ikke går ann å skrive seg ut av denne elendigheten, heller. 
Håper moderator/eller noen kan innføre en kategori for 550+ og 1000+ innlegg også - så er det håp for meg også.


Skal vi se, forslag til flere kategorier:

Kalesje
Boxermotor
Usynkront førstegir
Uavhengig fjæring

:)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Morten

Oisann, ja, ikke meningen å plassere noen i en anderumpe de ikke vil være i. ;)

Det er som andre har forklart ganske riktig sånn at man får en 2cv mer og en ny tittel hver gang man passerer et forhåndsdefinert antall poster. Dette er en vanlig forum-feature, og jeg "bare skrev noe" i boksene da jeg installerte forumsystemet, og har ikke brukt mye tid på det siden da.

Men kanskje tiden er inne til en gjennomgang - har dere flere forslag til kategorier så kom med dem!

Når det gjelder klubbmedlem-gruppen var dette også noe jeg satt opp med tanke på at klubben(e) skulle ha mulighet til å lage "interne" grupper. Imidlertid må dette administreres manuelt, og det er bortimot umulig å matche brukernavn i forumet mot et navn i medlemslistene. Derfor har jeg nå tatt vekk kategorien igjen. Dersom jeg finner en lur måte å linke sammen dette på, og det er bruk for en slik kategori, kan vi jo komme tilbake til saken. (Det er en større versjonsoppgradering på trappene etterhvert, men vi avventer, den er foreløpig bare i beta)

Flytter forresten denne til "Om forumet", da den vel egentlig passer best der.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

jwh

#9
Mitt ringe bidrag:

- gearstang
- håndbrekk
- selvmordsdører (har forståelse hvis denne ikke blir antatt, for ordet skaper litt morbide vibber)

pluss det vanlige:
- jernseng
- ugly duck
- beduintelt
- 4seter og paraply

Og den ultimate kategori å strekke seg etter kunne være SAHARA, f.eks ved passering av 1000 innlegg.  Kjenner formelig skrivelysten komme allerede....

Dette var hva jeg kom på i farten.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

PerI

Sitat fra: jwh på tirsdag 01 jul 2008 @ 00:14:52

Og den ultimate kategori å strekke seg etter kunne være SAHARA, f.eks ved passering av 1000 innlegg.  Kjenner formelig skrivelysten komme allerede....

Spørs om ikke lista for Sahara må være vesentlig høyere. Du kommer til å nå målet innen året er omme, jwh ;D

Flere forslag:

Luftkjølt
Paraplygear
Lufteluke (Eller hva man kaller den delen under vinduet foran)
Lyktestativ
Humørspreder :)

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

jwh

#11
Ang. Sahara.
Ser ikke problemet, bare gulroten..  Å se Sahara stående permanent ved sitt aka, måtte vært gildt (er det ikke det heter her sør tro) og
en oppmuntring for en fattig mann.  ;D  Hadde jeg nådd kategorien Sahara her på forumet så hadde jeg lagt ned min penn i pur glede, for tenk hvis neste nivå hadde vært ugly duck........  Tydelig at jeg har en greie ovenfor disse 694 bilene, og ditto aversjon mot alt med duck.  Gjenstår bare at jeg konverterer til Skoda nå.

Ang. antall innlegg så vurderer jeg fortløpende situasjonen, for 1ste plassen greier jeg meg godt uten.  Lå lenge trygt plassert etter
Eirik J, men ser ut til at han har fått andre ting å foreta seg, eller så er han rammet av 2CV-tørke stakkars.  Hans flytting til Bergen kan jo også ha noe med saken å gjøre...., hørte noe snakk om det andre kjønn der vest.  Den godeste Jæger må se å få orden på prioriteringene......  ;)

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

brochmann

Hei gutta.
jwh,
du blir nok ikke den eneste i fire-siffers-katagorien etterhvert. Jeg kjenner en fyr på Bekkestua med "Parkinsson" i fingrene og munndiarè også har han oransje/ hvit bil. Resultatet blir da som rarest.

Mange gode forslag er allerede rennt inn. Hva med "flådde knoker, taket glapp", "po....ers mutter", "pipende fjærboks", "kokt coil" etc? Alle er kjente og "kjære" for mange av forums lesere.
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

EirikJ

SitatAng. antall innlegg så vurderer jeg fortløpende situasjonen, for 1ste plassen greier jeg meg godt uten.  Lå lenge trygt plassert etter
Eirik J, men ser ut til at han har fått andre ting å foreta seg, eller så er han rammet av 2CV-tørke stakkars.  Hans flytting til Bergen kan jo også ha noe med saken å gjøre...., hørte noe snakk om det andre kjønn der vest.  Den godeste Jæger må se å få orden på prioriteringene......

Hehehehe... Takk for omtanken, men det er ikke noe feil med prioriteringene. 2CV-tørke er det i allefall ikke ;)
Men det er sol og sommer og er mye ute og reiser for tiden. Og siden jeg ikke har bærbar pc så blir det mye pauser fra internett. Litt greit også egentlig ;)  Er på besøk og låner pc nå.
Ut og kjør på tur! Plutselig er vinteren her.... :-X
Citroënnlig hilsen Eirik

Olav

Dette er mitt 50. innlegg... så da er det vel bye bye til stratsveiva... Hurra!

(EDIT) Og der ble jeg selvstarter gitt ;D ;D ;D
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019