Hovedmeny

LN i Norge?

Startet av Jacob, søndag 16 apr 2006 @ 13:10:25

« forrige - neste »

Jacob

Er det noen som vet hvor mange LN som evt fortsatt eksisterer her i Norge?
Kan neppe være mange - hvor mange ble egentlig solgt her - 20?  50?
Det var en rød en som var til salgs på Vestlandet for et par år siden, tror jeg.
Hadde selv en mellomblå '78-modell en gang i tiden, artig liten tass...
som jentene hadde sans for  ;) - inntil man kom til første motbakken :-[ 
, hehe
Svar utbedes!

Jacob
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

PerI

Det var en grønn en tilsalgs for et par tre år siden som jeg vurderte å kjøpe. Skulle visst være ganske bra stand på den, oslo-registrert. Noen som vet hvilke motorer som de kom med, var det 602 eller 650-kubikk?

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

jwh

Den grønne var bilen til Øivind Aaberg i Bergen.  Så selv på denne - men kona var ikke like imponert, derfor inget kjøp på meg heller. Vet ikke hva som skjedde med bilen, men fin var den med kun 86.000 km på nåla - mener jeg å huske.  Motoren var vel en 652cc.
Kanskje Mr. Aaberg er mannen å stille LN spm. til ??

JWH
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Jacob

Den LN'en jeg hadde var en '77-modell med 602cm motor og 32 ildsprutende hester ::)
Såvidt jeg vet kom 652cm/36 hester-motoren i '78 (årsmodell '79?) - samme motoren som den første Visa-utgaven ble introdusert med.
Det var vel i '82 som den firesylindrede 1104cm/50 hester motoren fra Peugeot 104 (og som også havnet i Visa'en, såvel som i Talbot Samba) kom, samtidig som LN-modellnavnet skiftet til LNA.
LN-en er vel egentlig bare en Peugeot 104 i den kortere 2-dørs utgaven, men med motor fra 2CV/Ami og girkasse fra GS.
Likeens med Talbot Samba - en omdøpt kort 104 - men her var det vel bare kosmetiske detaljer som skilte den fra 104'en...
Var forresten en Samba cabriolet til salgs i Stavanger her i fjor sommer - sjelden sak!!! - pris 32.000,-, hvis jeg ikke husker feil.
Kunne uansett vært en artig tanke å stifte bekjentskap med en LN igjen (selv om jeg ikke har råd, plass, eller tid, hehe) 8)
 
Jacob
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"