Tur til verdenstreff 19 i Kroitia

Startet av Addi, lørdag 15 sep 2018 @ 20:51:38

« forrige - neste »

Addi

 O0
2CV 6 86
2CV4 pickup 77
2CV 6 73
Acadiane 81

Renault 15 TS 72

eilert


Ja, regner absolutt med å få til å ta turen neste sommer, men hvordan er for meg dessverre umulig å si noe om enda da det må tilpasses familien. Det som derimot er sikkert er at det kan bli ganske god oppslutning av norske biler på treffet. I Portugal stilte ca 20 biler og i Polen 2015 tror jeg det var så mange som 35 biler. Det vil nok som vanlig bli en form for felleskjøring, og/eller at det dannes mindre grupper som reiser sammen, så absolutt fint å utveksle erfaringer her underveis i forberedelsene!

Oppfordrer også alle til å kjøpe billetter til treffet nå da dette bidrar til at arrangørene har litt disponible midler i anskaffelser og forberedelsene som skal gjøres.

Flere som har planene mer eller mindre klare??

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

EirikJ

Mine planer har en tendens til plutselig å endre seg, men jeg har en foreløpig plan for turen til Kroatia.
Starter i nord Norge og kjører Finland ned til Helsinki. Besøker noen der og kjører så (hvis jeg klarer å planlegge det tidlig nok) til St.Petersburg. Etter to-tre dager i Russland går turen til Estland og derifra til Kroatia via Ungarn. Jeg ønsker å besøke flere av landene sør for Kroatia. Har ikke bestemt meg enda om det blir før eller etter treffet. Har 9 uker ferie, så burde ha tid til det.

Hadde vært gøy om noen ble med å besøke landene sør og eller øst for Kroatia.
Citroënnlig hilsen Eirik

Poirot

Er absolutt på tide å ta en Verdenstreff-tur igjen, ja!
Og til sommeren er det faktisk 30 år siden jeg sist var i det som da het Jugoslavia - inkludert Kroatia!
Og da er det kanskje på tide å kjøpe billett...? ;-)
HÅPER både at min kjære kan bli med meg, og at den røde AK'en er EU-ok og klar for en liten Europa-tur, men MÅ en angi reg.nummer og biltype ved registrering - eventuelt kan dette endres før ankomst?
Bedre med 2CV enn bare èn!

Max Wiggo

Sitat fra: Poirot på torsdag 27 sep 2018 @ 16:30:52
Er absolutt på tide å ta en Verdenstreff-tur igjen, ja!
Og til sommeren er det faktisk 30 år siden jeg sist var i det som da het Jugoslavia - inkludert Kroatia!
Og da er det kanskje på tide å kjøpe billett...? ;-)
HÅPER både at min kjære kan bli med meg, og at den røde AK'en er EU-ok og klar for en liten Europa-tur, men MÅ en angi reg.nummer og biltype ved registrering - eventuelt kan dette endres før ankomst?

Billettprisen avhenger av om det er Citroën A-modell, annen Citroën eller annet bilmerke, så biltype er viktig. Om du registrerer AK'en og ankommer i 2CV så tror jeg ikke det spiller noen rolle. Men f.eks. bytte fra AK til VW tror jeg du må nevne i porten ved ankomst.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Poirot



Billettprisen avhenger av om det er Citroën A-modell, annen Citroën eller annet bilmerke, så biltype er viktig. Om du registrerer AK'en og ankommer i 2CV så tror jeg ikke det spiller noen rolle. Men f.eks. bytte fra AK til VW tror jeg du må nevne i porten ved ankomst.
[/quote]

Blir IKKE med noen Folkevogn, nei! ;-)  Har vært på Citroen-treff i mange forskjellige bilmerker, men på VERDENS-treff er det dog bare ETT merke som gjelder; CITROEN! Jeg melder meg på med AK'en  så får vi se hva jeg ender opp (i Kroatia) med ;-)
Bedre med 2CV enn bare èn!

EivorMarie

Heisann alle sammen.
Det blir jammen tur til verdenstreffet p? meg og mor.
Vi har litt d?rlig tid ned, men planlegger ferje oslo- danmark, bil te Hamburg og biltog Hamburg-Wien. Noen som er interessert i ? bli med p? en s?nn tur. Etter treffet har vi mye bedre tid og har veldig lyst p? bla. En tur innom Italia.

Belgau

Biltog p? tur s?rover ja men vi har bestilt Hamburg til Villach. Ikke Wien.
Terje Ellefsrød
Sandefjord
84 2CV Blanc Meije "Dusty" også kjent som "Britt"
86 2CV Rouge Delage-Noir Charleston "Lefty"
71 AK400 Gris Rose "Fanny"
2001 C5 V6 Exclusive

EivorMarie

Croatia:  Da har Eivor og jeg bestillt billett på fergen Oslo - Fredrikshavn som går fra Oslo, tirsdag 23. juli klokken 19.30.  ankomst Fredrikshavn onsdag 24. juli klokken 07.15. Vi kjører da nedover til Hamburg, (ca 55 mil) deler ettappen i 2. og tar Nightjet 491 fra Hamburg til Wien, torsdag 25. juli klokken 20.14. ankommer Wien fredag 26. klokken 08.26.  Vi har bestillt billetter på toget gjennom ØBB ticket shop. 004351717. Fra Wien til Samobor er det ca 40 mil. Regner med at det blir oppsamlingscamp et eller annet sted i nærheten av treffet, og at vi også denne gangen, sender en fortropp kvelden før, til å ta av "Landsområde"  :)  Noen som har lyst til å slå følge med oss , evt. møte oss et eller annet sted ?

eilert


Du sa dårlig tid du Eivor, hehe   ;)

Jeg får nok ikke mulighet til å starter fra Norge så tidlig, men tenkte uansett at jeg hadde god tid sørover om jeg kom meg i bilen f.eks. torsdagen  ;D
Men høres ut som en fin løsning med biltog, og et behagelig tur tempo!!

Et alternativ for dere kan jo være å legge turen innom "free 2CV Base Campen i Slovenia" den helgen. Virker som de ønsker på å trekke turister til landet med en provisorisk camp i god 2CV ånd, må jo bli en minnerik opplevelse!
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

PerI

#10
Billett betalt for hele familien ;D


















Deltakerbilen trenger vi ikke å snakke høyt om.. :-X ::)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Morten

Jeg prøver ut en ny idé for kjøreturen til Kroatia:

https://www.2cv.no/map-locations/ kan man legge inn hvor man har tenkt å overnatte, møtested for samkjøring eller hvor man befinner seg på et gitt tidspunkt. Håpet er å få mange møteplasser på kartet etter hvert som treffet nærmer seg. Jeg har lagt inn noen av mine allerede.

Du må ha brukernavn og passord på 2cv.no for å registrere nytt sted på kartet, og det er fint om alle legger dato og klokkeslett i tittelen på stedet slik at det kommer opp når man holder musepekeren over ikonet på kartet.
Test det ut og gi meg beskjed dersom det er noe som burde vært annerledes :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

henrysyrdahl sør

#12
hei,    jeg og martin pisani, fra bergen , har tenkt å tar fjordline fra kristinsand på torsdag den 25 juli, ca kl 0645. vi har ikke tenkt over hvor vi skal kjøre eller campe, men jeg ser at det er 2 gratis basecamps i slovenija som er ca 1,og 1.5 time fra treffet . den ene er som nevnt mala nedelja, og den er nord for samobor, den andre er visnja gora som er 1 time vest av samobor.  jeg håper at vi kan møte flere 2cv på vår reise ned .vi kommer til Hirtshals dk ca kl 0900. post reise rute på denne nett side " tur til verdens treff 19 i Kroatia" . kanskje vi kan treffes en sted på veien. hilsen henry  tlf 90197228