Informasjon om treffet

Startet av Morten, mandag 08 mar 2010 @ 09:39:03

« forrige - neste »

EirikJ

Stillestående kø går fint så lenge man kan gjøre som i Sverige. Skyve bilen og drikke øl. Og været burde kunne være bra i Spania på den tiden. Viva La Espana 8)
Citroënnlig hilsen Eirik

eilert

Sitat fra: Poirot på tirsdag 04 okt 2011 @ 19:22:08
Det er ennaa nesten TO aar til treffet, saa treffplassen kan nok fortsatt endres..., et par ganger ihvertfall ::)
Treffet blir sikkert mindre - inkl. mindre kaotisk - enn aarets, saa om det blir noen timer ekstra aa KJOERE, kan dette kanskje oppveies av tiden i stillestaaende ko foer innsjekking i Salbris :-\

Godt poeng! Med mine 7 timer i kø fra Salbris er det bare 3-4 timer lengre å kjøre til Alcañiz... Hehe!  ;D  :P  ;D

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Poirot

Sitat fra: EirikJ på tirsdag 04 okt 2011 @ 20:13:17
Stillestående kø går fint så lenge man kan gjøre som i Sverige. Skyve bilen og drikke øl. Og været burde kunne være bra i Spania på den tiden. Viva La Espana 8)

Jo takk. Jeg skoyv bil - og fikk torka teltet - paa vei til Salbris...  Forste gang jeg saa en 2CV i BURKA! :o
Bedre med 2CV enn bare èn!

Per Ole S

Hei, har noen begynt planleggingen av reise til og fra Alcañiz neste sommer? :-)
1985 2CV6 Special
1976 GS Pallas 1976
1980 Honda CX 500 Custom

Jan Ove Rønning

Jepp, planlegging er i gang. Det kommer informasjon om rute og tider/datoer utover vinteren.


Hilsen "vikarierende reiseleder" Jan Ove
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Poirot

Sitat fra: Per Ole S på søndag 04 nov 2012 @ 19:10:37
Hei, har noen begynt planleggingen av reise til og fra Alcañiz neste sommer? :-)

PLANLEGGING...??? ???  Av en liten verdenstrefftur...? ::)
Smøring. oljeskift (MED filterskifte!!!), et gammelt "Det Bestes EuropaAtlas" og et fungerende kredittkort er da alt som trengs?  :angel:
Bedre med 2CV enn bare èn!

PerI

Ikke alle som tar alt på sparket som deg, Vidar, og reiser slik på lykke og fromme med lengst mulig omvei (men misunner jo litt å ha den muligheten også) ;D

Det jeg har vært med på av felleskjøringer er jeg veldig glad for at har vært godt planlagt, så selv om jeg neppe får med meg dette er det bare å ønske lykke til med planlegging og kjøring.

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

#22
Sitat fra: PerI på mandag 05 nov 2012 @ 23:42:57
Ikke alle som tar alt på sparket som deg, Vidar, og reiser slik på lykke og fromme med lengst mulig omvei (men misunner jo litt å ha den muligheten også) ;D

Det jeg har vært med på av felleskjøringer er jeg veldig glad for at har vært godt planlagt, så selv om jeg neppe får med meg dette er det bare å ønske lykke til med planlegging og kjøring.

Ikke et vondt ord om felleskjøringer - for de som liker det...
Men det ER ikke noe problem verken å ta slike turer "på sparket" eller å kjøre aleine! Det er bare å gjøre det - første gangen. Da blir det neppe den siste!

(Ellers er det vel en lite "myte" at JEG tar alt på sparket... To Islands-raid uten antydning til problemer, ikke engang en punktering, skyldes nok LITT forberedelser... ::) Og forberedelsene til Island i 08, har som bonus resultert i 4 ekstra sesonger uten verken problem eller nødvendig vedlikehold :o
Men en liten tur til Spania, på gode veier og med mobildekning heile veien, krever som sagt ikke stort mer enn smøring. oljeskift og et kredittkort! Forutsatt at bilen er i god stand, selvsagt! :angel:
Og hvis fellestur-generalen legger inn første overnatting hos Dansk 2CV-Center, KAN jo den siste forberedelsen gjøres underveis!
Så man kan ta sjansen på litt spontane avstikkere på veien ned, mener jeg! :-*
Bedre med 2CV enn bare èn!

André

Selvfølgelig går det helt fint å kjøre aleine...men vi var med på felles-kjøringen til Tsjekkia i 09 og det var en fantastisk opplevelse...vil driste meg til å si at det var høydepunktet med hele treffet  ;D

I fjor på Frankriketuren var vi ikke med i felles-kjøringen...var helt greit og en kjempeflott tur! 
Men jeg savnet felleskjøringen, så hvis jeg og Martin drar til Spania, så blir felles-kjøring  ;D
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Jan Ove Rønning

For dere som kommer fra vestlandet og skal være med på felleskjøringen så tenker jeg, så langt det er mulig da, å ha en "oppsamling" i Hirtshals. Båten fra både Larvik og vestlandet kommer inn der. Forhåpentligvis med en ikke alt for stor tidsforskjell...
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

EirikJ

Eller oppsamling ved første campen. Så slipper man så mye venting for de som er tidlig ute?

Jessss......kjenner jeg gleder meg til treffet i Spania  8)
Citroënnlig hilsen Eirik

Per Ole S

Vi slår det sammen med en familietur sørover, så noen av oss reiser med bil i midten av juli, mens andre i reisefølget kommer til Barcelona noen dager etterpå. Felleskjøring nedover blir nok derfor lite aktuelt, men kanskje hjemover - vi får se. Vi stiller med GS'en, vår nylig ervervede 2cv er ikke klar til sommeren, men antakelig til Polen i 2015.... (takk til Endre, forresten, for gode råd i kjøpsprosessen). Men - nå er det Spania først - og der stiller vi med tre generasjoner entusiaster - samme persongalleri som i DK i Pinsen og på LHM-treffet på Rjukan i august. Håper å se mange av dere i Spania (og kanskje tidligere enn det også). Moro blir det!

Per Ole
1985 2CV6 Special
1976 GS Pallas 1976
1980 Honda CX 500 Custom

PerI

Felleskjøring hjem fra treff pleier man å avtale på treffet. Noen skal raskt hjem, noen kjører ekstratur, noen tar fly hjem. Så finner man dem som det passer best å ta følge med :D
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Jan Ove Rønning

Da er forslaget til reiserute til Spania klar.
Jeg regner med å bruke 10 dager nedover. Etappene kan bli litt lenger enn det som står anslått, da vi kanskje skal komme oss litt utenfor motorveien sånn innimellom.

Avreise fra Oslo er i utgangspunktet 22.07.2013 klokken 05.30... (Ja, det er tidlig).

Dag 1:
Oslo - Larvik - Silkeborg. Samling på ESSO Ramstadsletta. Vi tar Superspeed fra Larvik til Hirtshals. Båten går 08.00, så oppmøte i Oslo blir deretter... Etappen slutter hos Dansk 2CVcenter.
(Underkant av 350 km).

Dag 2:
Silkeborg - Zum Steller See, Stuhr, Tyskland.
(Omtrent 450 km).

Dag 3:
Zum Steller See - Ouwegem, Belgia.
Her møter vi på våre belgiske venner.
(Omtrent 500 km)

Dag 4:
Ouwegem, Belgia.
Hviledag. Kanskje våre venner vil vise oss rundt i området?

Dag 5:
Ouwegem - Le Mans. Her kan det kanskje være mulig å finne på noe for motorinteresserte??
(Omtrent 480 km).

Dag 6:
Le Mans - Jarnac.
(Omtrent 350 km).

Dag 7:
Hviledag Jarnac. I Jarnac så har vi avtale med Braastad-familien om at vi skal få omvisning på deres vinslott i Jarnac. :)

Dag 8:
Jarnac - San Sebastian.
Her prøver vi en camping i nærheten av havet og strendene.
(Omtrent 350 km).

Dag 9:
San Sebastian - Zaragoza.
(Omtrent 270 km).

Dag 10:
Zaragoza - Alcaniz!!
(Omtrent 110 km).

1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

André

Prøver å planlegge litt...tenkte kjøpe ferge billett enten fra Hirtshals-Bergen eller Hirtshals Kristiansand.
Hvor mange dager må jeg regne med fra treffet til Hitshals..? 
mvh André....kjører 2CV i Bergen