Heisann folkens!
Avreisedatoen rykker stadig nærmere, og jeg har et spørsmål til de som skal være med på tur:
Er det noen som tenker å møte opp på ESSO Ramstadsletta på mandag morgen, for å følge felleskjøringa derfra?
Grunnen til at jeg spør er fordi det er liten vits i å stå i Oslo å vente, hvis alle har tenkt å hekte seg på underveis til Larvik, eller rett og slett møte opp på kaia i Larvik.

Ellers så vil jeg komme med litt praktisk informasjon:
For de som ikke har gjort det alt, så vil jeg anbefale at alle tar kontakt med sitt respektive forsikringsselskap for å få skrevet ut et "grønt kort". Et såkalt "internasjonalt forsikringskort for motorvogner".
Veldig hendig å ha hvis uhellet skulle være ute.
I Frankrike, Spania og Italia så er det nå påbudt å ha minst 1 ubrukt engangs alkotest i bilen til enhver tid. Dette kan naturligvis kjøpes på alle grenseoverganger inn til disse landene, eller bl.a. på REMA 1000 her hjemme.
Jeg har undersøkt med arrangørene angående campen, og plasser blir utdelt etter hvert som folk ankommer innsjekken. Dvs. at vi må prøve å ankomme innsjekken så tett som mulig, helst i følge.
De med forhåndskjøpt billett blir sluppet inn på treffet dagen i forveien, altså den 30. juli fra klokken 08.00. Etter planen så skulle vi ankomme Alcaniz den 31. Her må vi justere litt på kjøringen. Legger vi inn litt ekstra innsats helt i starten på turen, mens vi alle er friske og raske, så går dette bare godt. Vi prøver derfor å legge bak oss flest mulig mil på tirsdag og onsdag, og så er vi nede på omtrent 35 mil pr dag på torsdag og fredag. Lørdagen starter vi med omvisning på brenneriet til Braastad, for så å gjøre akkurat hva vi vil resten av dagen. Hviledag med andre ord, og sikkert nok både fortjent og behøvelig...

Resten av veien ned til treffet gjør vi unna i 3 etapper, der den lengste er 35 mil. Det er jo ingen sak for slike som oss.
Holder vi denne planen så kommer vi inn, i alle fall frem til køen, i rett tid på dagen den 30. juli.
Avreisetidspunkt og dagsetapper blir som vanlig opplyst i plenum på kvelden forut, og alle får mulighet til å stille inn GPSer før avreise på formiddagene.
Ellers, sjekk lufttrykk i reservehjulet ditt før avreise! (Sjekk gjerne at du faktisk har et reservehjul med deg).
Sørg for å ha en jekk og i det minste sveiva til bilen med på tur.
Ellers, spør om det er noe du lurer på.