Hovedmeny

Medlemsmatrikkel

Startet av jwh, søndag 30 jul 2006 @ 00:14:11

« forrige - neste »

jwh

Hei,
Har et forslag om at klubben starter innsamling av data til utgivelse av en fremtidig matrikkel. 
Denne kan lages enten med utgangspunkt i A-modeller eller alle Citroen modeller i Norge. 
Det nye bladet vil sannsynligvis knytte Citroenmiljøet i Norge tettere sammen og en Citroen matrikkel måtte jo vært storveise greier. Matrikkelen kan/bør omfatte både registrerte og uregistrerte biler, og er sannsynligvis den beste måten å få en oversikt over bilbestanden. 
Oversikten vil aldri bli 100% - men jeg tror en slik ville ha verdi for medlemmene.  Slik er det iallefall i andre veteranklubber som utgir en slik trykksak.

jwh
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Morten

Enig med siste taler! Er det noen som har erfaring med å lage en slik matrikkel og vet hvordan man bør gå fram? Jeg kan godt tenke meg å bidra hvis det er behov for hjelp av ett eller annet slag.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Jacob

Som nevnt av Morten m.fl. i Méhari-tråden, kunne det sikkert vært en god idé med en egen medlemsmatrikkel!
Mange klubber har dette, Østfoldklubben holdt bl.a. på med dette for et år eller to siden - vet ikke om de noen gang ble ferdige ;)
Hvis noen med tid, lyst og anledning kunne tatt på seg jobben, Morten, andre?

Følgende burde forslagsvis være med:
Eiers
- navn
- adresse
- tlf.nr
- mailadresse

Bilen(e)s
- modellbetegnelse
- årsmodell (gjerne ORGA-nr for korrekt identifisering av modellår)
- chassisnr
- reg.nr
- farge (fargekode/navn)
- spes. utstyr bilen har (anderumpe, Parisfangere, vinterhardtop, Ekornes-skinnseter... 8) ;D)

Forslagsvis sortering av listen(e):
- Alfabetisk oversikt over medlemmene
- Geografisk oversikt over medlemmene (fylkesvis, postnr)
- Bilene sortert etter modell/årsmodell/betegnelse
- Bilene sortert etter chassisnr
- Bilene sortert etter reg.nr

Evt annet??  Mulighetene er legio... :)

Jacob
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

Max Wiggo

Jeg mener å huske et forsøk på en slik matrikkel fra 2cv-klubbens side for noen år siden, dette ble gitt opp ganske fort. Det var visst liten interesse den gang. Mulighetene er jo kanskje større når vi får et medlemsblad som når de fleste norske citroën-klubbene.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Morten

Det er klart at arbeidet med en slik matrilkkel er håpløst hvis medlemmene ikke har interesse av å hjelpe til med å skaffe informasjonen, redaksjonen kan jo ikke akkurat raide låver for å se om de finner biler;)
Samtidig er det ganske mye man kan få til med litt masing/påminnelser..
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Alx

Østfoldklubben har jo jobbet med dette i flere omganger, så der finnes det jo erfaringer på hvordan det er å samle inn informasjonen. (Vidar? Bjarne?) En matrikkel vil jo nødvendigvis kun inneholde det som hver enkelt medlem ønsker den skal inneholde, men dersom resultatet blir bra vil nok eventuell skeptikere også se nytten av den. Jeg har en mistanke om at den første matrikkelen kan bli litt slunken, men at når folk ser hvor lite som står i den vil de som ikke ha sendt inn få et lite spark bak til å sende inn det de skal...

Dette er vel en oppgave som krever litt ressurser fra styret, i hvertfall første gangen. Men når man først har et system for å lagre og endre informasjonen, burde det jo kunne være veldig enkelt. Svenska Citroënklubben gir ut en veldig god matrikkel ordnet etter bosted, navn og biltype om jeg ikke husker feil.
Nå som Citroënklubbene i Norge skal samarbeide litt mer i forbindelse med det nye bladet kunne det jo vært veldig morsomt å fått en fellesmatrikkel for de forskjellige klubbene... Det er sikkert flere enn meg som ønsker seg/har mer enn bare A-modeller...

Det blir kanskje noe gnål om personvern og slikt i denne debatten? Det finnes kanskje også noe som kunne tenke seg å bruke en slik matrikkel til reklameutsendinger, men det er jo bare opp til klubben/klubbene å håndheve et eventuelt forbud om den slags bruk ganske strengt...
Alle andre slags klubber og medlemsforeninger har jo slike matrikler. For oss vil det kanskje være enklest å høre hvilke erfaringen man har gjort seg hos LMK eller i andre LMK-medlemsforeninger? Både DS/ID, Traction Norvège og Østfold 2cv er jo medlemmer der...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline