Hovedmeny

Godkjent!

Startet av PerI, mandag 27 aug 2007 @ 21:39:26

« forrige - neste »

PerI

Min 71-modell ble godkjent på pkk i dag! Hurra, hvilken glede. Den er burgunderrød med safari-kit (Støtfanger foran og bak, kutta skjermer med popnaglet plast, stativ på koffertlokket). Original lakk (noe slitt), original ramme som jeg har sveiset litt i, ombygget til skivebremser foran, og sviver nydelig med elektronisk 123-tenning.

Må riktignok bytte cluchen og et hjullager bak, men det er jo bagateller :)



(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

André

GRATULERER!!

Er det den som du lå ut en videosnutt med tidligere?
mvh André....kjører 2CV i Bergen

PerI

Jepp. Tok den vekk fordi man kunne ane at jeg faktisk kjørte en uregga bil på veien.. ;)  Har noen ferske bilder av den som nyvasket og med nytt tak. Skal få lagt de ut snart :)

Har bytta alt av bremser, sveiset noe rust i gulv og bytta gearkasse. Har gjort det meste av dette fra i vinter til nå, men har også fått gjort litt nå og da i løpet av de 5 (!) årene jeg har hatt den.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

The Stig

Gratulerer! fikk min 85 mod godkjent i forrige uke uten problem, alltid godt å ha det unnagjort.
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

PerI

#4
Og her er bilder :) Først ett av den i uvasket tilstand etter 5 års garasje- og låvelagring.


I bakgrunnen lurer "La lune bleue" :)


Så noen av en nyvasket doning.






(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

citro1cx

gratulerer med gokjent bil ;D. Den fargen må vel være litt spesiell, kan det være Rouge MASSENA AC 423?
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Morten

Gratulerer! Så artig å se at du er i mål :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

PerI

Sitat fra: Roger H på tirsdag 28 aug 2007 @ 00:40:35
gratulerer med gokjent bil ;D. Den fargen må vel være litt spesiell, kan det være Rouge MASSENA AC 423?

Tror fargen er det ja. Husker ikke helt hva det står på "kronestykket" i torpedoveggen, men når du sier 423 så er det noe som demrer :)

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Hei, svatt litt da jeg så GS-en i bakgrunnen. Prikk lik min GS Spesial Break I fronten (byttet inn i 1983). Tror det var 75-mod.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Nå har den fått mer eller mindre tidsriktige skilter også,  U-602 :)

Den fikk U-skilt siden den har en fortid fra Trøndelag, og den var førstegangsregistrert 31 mars 1971, altså dagen før 2-bokstavskiltene kom.
Måtte stå nokså lenge hos tilsynet for å få papirene på den, da teknisk info lå nedstøvet på arkivet hos en trafikkstasjon i Trøndelag et sted. Men nå har jeg både vognkort, oblater og skiltrekvisisjon!

-Per

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Max Wiggo

Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Morten

Strålende! :) Og fint at du fikk sikret deg et 602-skilt!
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)