6 stk antatt rimelige objekter i Vestfold

Startet av PerI, mandag 28 nov 2011 @ 11:45:47

« forrige - neste »

PerI

På Nøtterøy i Vestfold selges det nå 6 biler etter et dødsbo. Styret i Norsk 2cv-klubb har fått en henvendelse om muligheten for å hente deler, men før det eventuelt kan skje så er det flere biler som er tilsalgs. Jeg var der på lørdag og tok noen bilder, så  man kan få et visst inntrykk av hvordan bilene er. For interesserte så kan jeg formidle kontakt til vedkommende som driver med oppgjør i boet. Bilene selges slik jeg forstår det "på rot", og det er liten mulighet for prøvekjøring pga måten de står plassert på. Tilhenger må etter stor sannsynlighet medbringes hvis man skal kjøpe noe.

Når jeg sier antatt rimelig, så var ihvertfall det mitt inntrykk - de er ute etter å få solgt og tømt hus og garasje. Pris må selvfølgelig avtales med selger.

Bil nr 1. Hammerrite-grå, uten 3.sidevindu bak (SOLGT)
Bil nr 2. Grå, enten 60- eller 80-talls avhengig av om skiltet på stemmer.
Bil nr 3. AK
bil nr 4. Gledens gynge, sen 60-talls.
Bil nr 5. Grønn-hvit Dolly
Bil nr 6. Rød Special

Til info, så har dødsboet også en 1955-modell strøken restaurert bil og en Mehari, men disse vil arvingene beholde eller selge ved en senere anledning til markedspris.

edit: Disse er også til salgs, se egne annonser på forumet.


Noen bilder og mine kommentarer om bilene her (også av 55-modellen). NB, store bilder, så det kan ta litt tid å laste ned:
http://folk.uio.no/pigland/media/z11/vestfold2cv
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Har fått spørsmål fra en som er interessert i en av bilene om det er hurtig avvikling som gjelder. Det er klart at jo før jo bedre for eierne, men jeg fikk inntrykk av at de skjønner at det kan ta tid å få både solgt bilene og ryddet lokalet.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

mads

ouæh..! Mon tro hvordan ser det ut etter oss...? Men si meg; er det ikke varslingsplikt på sånne oppdrag? Kanskje her behovet for flere klubber komme inn i bildet :P

Morsomt med #2 grå ute; På høyre lykt bak satt yndlingsbamsen en etappe under bøylen på grensetreff i Sverige, et av de første. Katastrofen med forsvunnet bamse var total til vi kom frem og fant maskotten fornøyd på lykta :)

Jeg kjenner bøylene bak og "hornene" fremme som "paris-fangere" og mener det er tidlig 60-tall, vår mener jeg var en 62,5-årgang samlet av en 62 og en 63. Akja, det var tider..

PerI

Ut i fra markeringer på kassene og hva som stikker opp av de, har jeg mine tvil om at det er mye CX/GS/DS/BX-deler. En bulkete og brukt forskjerm til BX har jeg sett henge på veggen, og noen grønne kuler med noen sylindre ligger på ei av hyllene. I resten av bygget er det deler til båter, så avdøde drev med mye. Man ser visse båt-deler i hyllene med 2cv-deler også.

Varslingsplikt og varslingsplikt, har jeg ikke tipset CX-klubben med å legge en lenke på forumet hit ;)

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

FrodeM

#4
Oj, dette var triste nyheter. Jeg kjøpte DSuperen min fra denne hyggelige mannen for noen år siden, og var faktisk innom for å si hei og "stikker innom igjen til jul" for et par små måneder siden. Huff.

Kan bekrefte at det nok er lite DS-deler igjen - det var meningen at jeg skulle ta med alt, og jeg fikk med meg ganske mye. Det ligger sikkert noe rundt omkring, men det var ikke mange delene jeg savnet til min bil. Det var vel eg. kun sidelistene (de midt på døra) som vi aldri fant.

3 BX-er er vel blitt ryddet vekk fra tomta siste år - kastet? Den eldste 2CV-en og Meharien er muligens veldig fine, eier var i alle fall veldig glad i den første. Vi får håpe det var på spøk han sa han ville bli begravet i 2CV-en.

Sørgelig dette her.

Mvh.
Frode.

   
DSuper, 1970
DS 23IEH Pallas, 1973
XM TCT 1995
XM TCT, 1998

+VW 1303S BIG, 1974

Arnfinn

Å bli begravet i 2cv'en, synes jeg høres ut som en god ide. Tenk om noen tusen år og de lurer på hva humpen i bakken skjuler og de iversetter utgraving !

ab


Otto

Da blir det nybygg på Bygdøy med rekonstruert 2CV. ;D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Arnfinn

Det var nettopp det jeg så for meg  :)  :)

ab

PerI

De som er interesserte i disse kan nå kontakte eierne på

kjelsrut@online.no
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III