Hovedmeny

Girkasse

Startet av EirikJ, lørdag 04 feb 2017 @ 18:22:43

« forrige - neste »

EirikJ

Hvem overhaler girkasser i Norge? Vil gjerne ha tips om firma eller privatpersoner.
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

#1
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

hwibye

Har du en defekt gearkasse eller bare skal du overhale ?  noe som er uvanlig da 2CV gearkassen er meget robust.
Rimeligere  ( med verkstedpris på 1300 kr/t) å kjøpe en brukt gearkasse om du må reparere. Jeg har  gearkasse før 1979 og etter 1979 . 

EirikJ

Jeg har 3 ekstra girkasser for skivebrems. Alle har ulyd, trenger å få minst en overhalt.
Mulig jeg sender en til Nederland, finner ingen i Norge som kan.

Frakten blir kanskje så mye som 400 euro så om noen skal kjøre til Nederland og har plass til en girkasse.....
Citroënnlig hilsen Eirik

PerI

Franzose har eller hadde innbytteordning på gearkasser, sikkert andre også? Ellers driver vel Peter "Viking" i Frankrike med overhaling. Frakt er sikkert det som gjør det dyrt ja.

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Torben i Danmark har også innbytteordning på gearkasser. 6000 Dkr - innbytte 2500 Dkr.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

hwibye

Jeg har en kontaakt her i Moss som er spesielist på overhaling av gearkasser  Standard pris kr 2000   Ellers har nok jeg en bukt gearkasse for kr 1500.

EirikJ

Sitat fra: hwibye på søndag 26 mar 2017 @ 09:50:32
Jeg har en kontaakt her i Moss som er spesielist på overhaling av gearkasser  Standard pris kr 2000   Ellers har nok jeg en bukt gearkasse for kr 1500.

Sett meg gjerne i kontakt med spesialisten din. Jeg er interessert, og det haster. Må ha kassen overhalt og byttet før jeg kjører til Portugal...  ;) Har han vært borti 2CV-kasser før tror du?
Citroënnlig hilsen Eirik