2cv ønskes kjøpt rimelig

Startet av movikong, søndag 22 feb 2015 @ 18:20:03

« forrige - neste »

movikong

Jeg har nylig kjøpt en 2cv jeg tenkte jeg skulle restaurere. Har dog kommet til at det blir ganske mye jobb å få denne på veien igjen; kanskje er den best som delebil.

Jeg spør derfor her om det er noen som har en 2cv uten for mye rust til salgs? Jeg er ikke helt fremmed for et rammeskift, hvis hytta er bra, men det beste hadde jo vært å slippe dette. Motor, girkasse, bremser osv. skifter jeg nok ganske fort.

Hvis noen har noen innspill, kommentarer eller rett og slett en bil uten for mye rust, treffer de meg på tlf. 45453058 eller ulgutten@gmail.com.

EDIT: Bil kjøpt, takk til selger.


Mvh Movikong

Rage

Hei.
Ka er det du har i dag?
Det er jo syn å bruke den du har som delebil!!
Mvh Thomas Rage
1980 2cv6 Club RF 11474
1973 Mehari RZ 31705
1964 AMI6 28-03-50
1971 2cv4 34-83-63
1968 AK 350 27-46-49

movikong

#2
Har en '86 Dolly som muligens er litt for rusten. Setter jeg 'tennene i den', blir det nok bil igjen, men jeg er redd for at totalkostnaden løper litt løpsk. Dette gjelder både penger, tid og arbeid da jeg har en tendens til å gjøre ting litt for ordentlig, langsomt og dyrt når jeg setter i gang.

Jeg har ikke dømt bilen nord og ned enda, men 'sonderer terrenget' for å se om jeg kan finne en med mindre rust og med andre utfordringer relativt rimelig. Jeg er dessverre nødt til å tenke totaløkonomi.


Mvh Movikong

Otto

Nå er det vel slik at hvis du kjøper en rustfri 2CV så koster det også mye penger.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

movikong

Jeg er i grunn klar over dette; allikevel tenkte jeg at jeg skulle prøve å se om jeg fikk napp på en bil med f.eks. dårlig motor og/eller girkasse og bra karosseri. Mulig dette er som å tro på julenissen, men jeg prøver nå... så får vi se om det dukker opp en skjeggete, rund kar med en 2cv i sekken han har på ryggen.

Er enig i at det i utgangspunktet kanskje ikke er særlig realistisk, men jeg har sett gode objekter billig på finn.no før. De har blitt fort borte.

Kommentarer mottas  :)


Mvh Movikong

Otto

Ja, sikkert mulig å finne en rimelig bil som holder i mange år uten store reparasjoner.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

movikong

Ja. Jeg får vel følge med på finn.no og andre steder og se hva som dukker opp. Om jeg begynner på bilen jeg allerede har kjøpt, er det vel ingen krise om jeg skulle finne et enda bedre objekt. I 'verste' fall kanskje jeg ender opp med 2 stk... Det kan jo ikke være alt for feil  :)


Mvh Movikong

Morten

Bra innstilling :)
Og hvis man greier å holde egne perfeksjonist-følelser i sjakk er det greit å vite at det er absolutt ingen krav til at restaureringen skal være perfekt for at man skal få være med klubben på kjøretur. ;-) Med de deleprisene som fortsatt gjelder for 2CV er det kanskje en av de billigste bilene å få tilbake til brukbar stand. Lykke til, uansett hvordan prosjektet utvikler seg. Når det nærmer seg påske tipper jeg utvalget på finn.no tar seg opp litt også.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)