Eksos AMI Super

Startet av Buylove, mandag 11 sep 2017 @ 11:32:26

« forrige - neste »

Buylove

Hei!

Jeg jakter på eksosanlegg til min AMI Super. Det eneste jeg har funnet er et rustfritt hos Französische Klassiker og det koster 1590 EUR og det synes jeg er for dyrt. Det jeg trenger i første omgang er røret på venstre siden av motoren og det har jeg ikke klart og finne noen som har.
Er det noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt det?
Er veldig takknemlig for svar.

TS

Otto

#1
www.2cvcenter.dk
sier de har Ami-deler.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

#2
GS med 1015ccm motor skal vel være samme rør uten at jeg har sjekket delenummer i detalj. Du kan sjekke www.chevronics.co.uk om de har denne delen til GS.

Grunnen til at eksosanlegget er dyrt er den spesielle nyrepotta rett bak gearkassa, den har blitt veldig sjelden og produseres ikke originalt lengre. Folk har fått laget disse pottene selv har jeg sett på verdenstreff, litt sveising og mekk så har man lagd det som trengs.

edit:skrivefeil

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Du har også de som har laget nytt opplegg og droppet nyrepotta helt, og har to rør bakover med en eksospotte til hvert rør bakerst. Det er antakelig mye rimeligere å lage det til slik.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Buylove

Takk for svar.
Har vert og rotet frem et tilsvarende GS rør for og sammenligne med det på AMI'en før jeg eventuelt bestiller.
Kommer på over tusenlappen med frakt hos Chevronics så jeg får sjekke litt rundt om det er mulig og få det rimeligere.
Frakten utgjør nesten halvparten av kostnaden.

TS

osbra

Hei!

Kanskje de har i denne nettbutikken:

http://www.passionautomobilecitroen.net/listeref.php?cat=Echappement&mod=Ami8&ref=1&catmod=1

I hvert fall ser det ut som de har alle deler som hører til eksosanlegget oppført i katalogen. Kanskje forstår de litt engelsk også...?

Hilsen
Oscar

Hilsen Oscar

DS 1963
2CV 1959 AZL
GS Pallas 1978
XM 2,1 TD 1991
XM 2,1 TD 1999

Buylove

Takk for svar!

Har en kompis som kan fransk, har satt han på saken. Ser ut som de har men det var dyrt, over 100 EUR for røret på venstre siden av motoren.
Tilsvarende rør for GS hos Französische Klassiker koster 29,50 EUR.
Skal finne et rør fra GS og se om de er like.

TS