Simring AMI Super

Startet av Buylove, tirsdag 15 aug 2017 @ 13:06:36

« forrige - neste »

Buylove

Hei!

Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt simringen i girkassen på akslingen mot clutchen på Ami Super?
Eventuelt om noen kjenner målene på den så jeg kan sjekke om den er og få kjøpt hos noen som driver med slikt.
Er det noen plass på nettet som jeg kan finne delemanual til bilen?

Håper på svar så jeg kan få satt sammen bilen igjen. :)

På forhånd takk.

TS

PerI

#1
Ville sjekket en av disse:

www.chevronics.co.uk
www.franzoesischeklassiker.de

Hvis du trenger delemanual for motor/gear kan man også se på GS. Visse forskjeller vil det være på motor, f.eks at GS har uttak til hydraulikkpumpe. Gearkassen mener jeg er lik på 1015ccm-utgavene av Ami Super og GS. Clutchhuset er riktignok kortere på Ami vs GS.

Er det denne simringen som er litt spesiell med tanke på at den er to forskjellige yttre diametere? Et eller annet sted i motor/gear er det en slik men husker ikke nå hvor den sitter.

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Buylove

Hei!

Takk for svar. Jeg bestilte en simring hos Franzoese som jeg tror er den riktige, den ser litt spesiell ut på bildet.
Skulle gjerne hatt en manual for jeg har ikke demontert bilen ennå, tenkte jeg skulle vente til jeg har alle delene.

TS