Safaripanser og anderumpe

Startet av MartinP, onsdag 15 feb 2017 @ 15:21:09

« forrige - neste »

MartinP

Det er vel ikke noen her inne som har et safaripanser og/eller en anderumpe liggende som jeg kan kjøpe? Takk for svar :)
Mvh
Martin Pisani

1974 Citroën 2cv4 «Kermit»
2006 Citroën C5 2.0 16v aut
2019 Citroen Berlingo

hwibye

Ønsker du et panser av gammel type med nedfelt reservehjl ? 
Det var slk jeg tror Safari modellen så ut.   Det er forbundet med litt arbeide å montere et
gammelt panser på en 2CV6 men det lar seg gjøre.

PerI

Tipper du vil ha et nyere panser Martin? Hva med å lage hjulbrønnen selv? Ta et panser som det kanskje ikke er så nøye med, for man må jo lakkere opp igjen uansett. Skjær så hull og sveise i en brønn.

Det står et plast/glassfiber-panser fra 80-tallet her på gården. Det er ikke i orden, og må limes til en stålskinne. Stålskinna brakk i sin tid av, og da står man her med et panser uten fungerende hengsle, og jeg har min tvil om at det kan repareres for å brukes. (Tips til ekstremt godt lim som kan lime stål til glassfiber ønskes..). Panseret kan lånes hvis du vil ha en mal å se etter.

Hilsen Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

Sitat fra: PerI på mandag 06 mar 2017 @ 08:55:19Tips til ekstremt godt lim som kan lime stål til glassfiber ønskes..

TEC7 fikser det. Eller tilsvarende produkt. Kanskje kan du kombinere med popnagler for ekstra sikkerhet.
Citroënnlig hilsen Eirik

PerI

Tec7 har jeg brukt mye av i huset, men har mine tvil om at det holder belastninga siden det også er et reservehjul som blir en del av totalvekta til panseret. Skal sjekke litt hvor stor lippa til hengsla faktisk er, blir kontaktflata stor nok så kan det jo gå, men jeg mener å huske at den er noe smal. Største utfordringa er kanskje å få av gammelt lim, er en stund siden jeg har sett på det.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

Gammelt lim kan du effektivt fjerne med f.eks. vinkelsliper med en litt fin såkalt "flapdisc". (aner ikke hva de heter på Norsk)
Slip ren glassfiberen og lista. Rustbehandle lista, og lim den på. Bor hull til rustfrie popnagler og bruk skiver evnt.en lang tynn list på oversiden. Kanskje ikke så vakkert, men det er vel heller ikke stilen man streber etter om man kjører rundt med et hjul på panseret.

Om lista er tynn, kan du få noen til å sveise på en stripe til og gjøre den bredere, så det blir større limflate.
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil