Norsk 2CV-forum

Vennligst logg inn eller registrer.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Avansert søk  
Sider: [1] 2 3 ... 10
 1 
 på: I går kl. 23:42:49 
Startet av nils-fredrik - Nyeste innlegg av Roger H
Om det er den gamle type spenningsregulator skal det være mulig å justere ladespenningen.

 2 
 på: Fredag 23 06 2017 @ 20:03:29 
Startet av nils-fredrik - Nyeste innlegg av nils-fredrik
Sendt epost til CP for å skaffe ny regulator så Doffen er ok for lengre turer igjen snarest

 3 
 på: Fredag 23 06 2017 @ 19:40:45 
Startet av nils-fredrik - Nyeste innlegg av Roger H
er den frisk skal den gi godt over 14v med "alt" på. 15,5v på tomgang er som Eirik skriver alt for mye på tomgang

 4 
 på: Fredag 23 06 2017 @ 09:57:18 
Startet av nils-fredrik - Nyeste innlegg av EirikJ
Over 15v er alt for mye. Ville ikke tenkt mer på pærer før lading er fikset. Sannsynligvis regulator.

 5 
 på: Fredag 23 06 2017 @ 07:33:05 
Startet av nils-fredrik - Nyeste innlegg av nils-fredrik
Mistanken min nå er fokusert på regulatoren. Skal måle mer i helgen. Må finne litt ut hva resultatene skal være  ;D Det står kanskje i Haynes...

Men for høy spenning er den mest logiske forklaringen. Et par volt for mye over tid vil varme opp lyspærene mer enn de kanskje er laget for... og det er vel ikke bra for batteriet heller.

På nett står det maks 14.4V uansett turtall, lavere med elektronisk regulator. Batteriet er fint, så egentlig burde ikke regulatoren lade noe særlig. Det nevnes også mulig dårlig jord på regulatoren. Ellers må den vel bare byttes og håpe det fikser problemet.... Ser ut til å være en eldre modell som er skrudd fast her..... Og med 15,5V når den går på tomgang med litt choke så kan den nok være "syk". Denne er kanskje gammel nok til å justeres, men tror jeg heller vurderer en moderne elektronisk.

Fett på pæren fordi jeg har tatt på den kanskje...? Det kan jeg dobbeltsjekke m en helt ny  :P Tror ikke like mye på den forklaringen i denne saken. Tror regulatoren bør sjekkes ut først.

Har testet Narva og Gerlux pærer med identisk resultat. Hvis det er nå er regulatoren og det løser problemet til slutt, har jeg ihvertfall pærer og vet om mange steder å få tak i det  ;)

 6 
 på: Torsdag 22 06 2017 @ 23:56:17 
Startet av nils-fredrik - Nyeste innlegg av Rage
Hei.

Det er mulig kvaliteten har endret seg, det vet jeg ikke. Men jeg har kun brukt pærer som har gult belegg/film. Å jeg har aldri hatt dette problemet. Men jeg vet at det kan skje vis du har en gammel spenningsregulator som ikke er stabil, men det er jo den enkleste saken og finne ut av(bare å måle i vei).Eller vis du tar på glasset til pæren, da blir den heller ikke gammel. Den liker ikke fett!! Hvilket fabrikat er det du har prøvd foresten?

 7 
 på: Torsdag 22 06 2017 @ 22:17:45 
Startet av nils-fredrik - Nyeste innlegg av nils-fredrik
Rettelse: ser på forumet andre steder at maks spenning bør være vel 14V... kanskje regulatoren er syk og at pærene rett og slett får for sterk spenning?

Har målt mer: m litt choke  etter start 15,7V  uten, såvidt den går: 13V. Motor avslått: 12,6V

 8 
 på: Torsdag 22 06 2017 @ 20:51:13 
Startet av nils-fredrik - Nyeste innlegg av nils-fredrik
Reflektoren er slitt der det har vært svidd gul lakk som måtte fjernes også. Blitt verre naturligvis... siden det har skjedd flere ganger  >:( små svarte flekker. Antar at det er blankt materiale som blir slitt bort.

Ender kanskje opp m å måtte kjøpe ny innsats hos Torben eller Classicparts til slutt. Men først må jeg finne ut hvorfor dette skjer...

Har også 15.6V på pæra når motoren går... men skjønner at det går greit hos andre...

 9 
 på: Torsdag 22 06 2017 @ 20:39:05 
Startet av nils-fredrik - Nyeste innlegg av nils-fredrik
Den ene er Narva R2 ja, den andre fra Gerlux.  Begge blir hvite der de er svidd når jeg pusser det bort etterpå. S
Synes det er rart at det ikke er problem for andre enn meg. Karma?  O0

 10 
 på: Torsdag 22 06 2017 @ 20:10:05 
Startet av nils-fredrik - Nyeste innlegg av nils-fredrik
Tenkte å sjekke fabrikat så jeg vet hva jeg har trøbbel med. Men må være hjemme for å få til det  ;D

Sider: [1] 2 3 ... 10

Siden ble generert på 0.04 sekunder med 12 spørringer.